کابینه یازدهم زنانه تر شد!
تابناک زهرا احمدی پور که به نظر می رسد بیش از آنکه برای خلاء حضور یک مدیر تخصصی و با سابقه در سامزان میراث فرهنگی انتخاب شود برای جبران کمبود تعداد زنان کابینه به این سمت گمارده شده است، راه پر پیچ و خمی در سازمان میراث فرهنگی که با حجم متعدد و متنوع مطالبات روبرو است، پیش رو دارد.
کد خبر: ۳۲۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 06 November 2016
به گزارش تیتر شهر، بعد از حدود ده روز گمانه زنی در خصوص جایگزین مسعود سلطانی فر در سازمان میراث فرهنگی، بالاخره یک زن دیگر به کابینه دولت یازدهم اضافه شد تا تمام احتمالات در خصوص گزینه هایی همچون بانک، حجت و بهشتی پور، به بایگانی برود و زهرا احمدی پور به جای همه اینها راهی سازمان میراث فرهنگی شود.

بررسی سوابق مدیریتی، اجرایی و علمی زهرا احمدی پور در حوزه های ورزش، وزارت کشور، برنامه ریزی شهری و علوم انسانی بوده است و با واکاوی بیشتر مطالعات، پژوهش ها و حتی اقدامات رسانه ای احمدی پور به هیچ، گزینه ای که رنگ و بویی از عرصه های مرتبط با حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته باشد، نمیرسیم.

اینکه از بین چندین گزینه مطرح برای ریاست این سازمان که هرکدام سوابق مدیریتی چندین ساله در این حوزه داشته و گمان می رفت با آمدن هرکدام از آنها یک یا چند بخش از سازمان میراث فرهنگی با تغییر و تحولات مورد نظر، روبرو شود، قرعه به نام زهرا احمدی پور از دل دانشگاه می افتد و وی به صندلی ریاست می رسد، هم جای تامل دارد اما به هر روی امروز با حکم رئیس جمهور، کار احمدی پور در سازمان میراث فرهنگی آغاز شده است.

به نظر میرسد انتظارات از احمدی پور در این دوره و به ویژه نه ماه پایانی زیاد باشد اما به هر حال کارهای روی زمین مانده بسیاری برای احمدی پور باقی مانده است که به نظر می رسد وی به دلیل عدم سبقه خود در این حوزه باید با استفاده از معاونان خبره و مشاوران با تجربه، این مسئولیت را با موفقیت به رئیس بعدی تحویل دهد.

نابسامانی هایی که در حوزه مرمتی در بخش میراث فرهنگی و آثار تاریخی در دوره سلطانی فر به وجود آمده انتظار می رود در دوران مدیریتی جدید با نگاه تحولی به آن و مجزا دیدن این بخش از حوزه گردشگری، خلاء ایجاد شده را مرتفع و دغدغه های میراث دوستان را برطرف کند.

زهرا احمدی پور با وجود سوابق نسبتا مطلوب علمی و پژوهشی اما با یک سازمان تخصصی مواجه است که بی توجهی به یک حوزه از سه حوزه آن می توان در بلندمدت به هریک از این عرصه ها در کل کشور خسارت وارد کند.

در دورانی که سلطانی فر، گردشگری را به عنوان موفقیت خود در سازمان معرفی می کرد و افزایش میزان ورود گردشگران خارجی را ناشی از سیاست های خود به جای برنامه های دیپلماسی خارجی می دانست، بخش میراث فرهنگی به شدت مورد بی مهری قرار گرفت و نگاه ابزاری به میراق فرهنگی به عنوان، وسیله ای برای جذب گردشگر سبب شده تا بعد تاریخی بناها در سایه نگاه درآمدزایی، گم شود.

زهرا احمدی پور که به نظر می رسد بیش از آنکه برای خلاء حضور یک مدیر تخصصی و با سابقه در سامزان میراث فرهنگی انتخاب شود برای جبران کمبود تعداد زنان کابینه به این سمت گمارده شده است، راه پر پیچ و خمی در سازمان میراث فرهنگی که با حجم متعدد و متنوع مطالبات روبرو است، پیش رو دارد.

با آمدن احمدی پور جمع زنان کابینه به چهار نفر افزایش یافت و روحاین با این اقدام خود بعد از جابجایی های فرهنگی در ترکیب دولت، به نظر می رسد درصدد است تا به فشارهای برخی منتقدان به عدم حضور زنان در کابینه خود پایان دهد و حضور دو دوره ای خود در جایگاه ریاست جمهوری را تثبیت کند.

هرچند حضور زنان بیشتر در کابینه در صورت داشتن تخصص مربوطه می تواند کارایی آنها در پست های مدیریتی را به اثبات برساند اما دولت نباید برای کاستن از فشار انتقادات، تخصص گرایی را فدای جنسیت گرایی کند چراکه آسیب نگاه های غیرکارشناسی به انتصاب مدیران، به نارضایتی عمومی منجر خواهد شد و می تواند به جای کاستن از بار مشکلات به هزینه های دولت اضافه کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار