مدیرکل سازمان بهزیستی استان یزد رتبه سالمندی این استان در کشور را سیزدهم دانست و بر انجام اقدامات علمی و اصولی در زمینه برنامه‌ریزی شهری، اقتصادی و اجتماعی با توجه به وضعیت ساختار سنی جمعیت استان تاکیدکرد.
کد خبر: ۳۱۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳ 27 October 2016
به گزارش تابناک یزد،جلیل عفتی در شورای ساماندهی امور سالمندان و کمیته مناسب سازی شهرستان اردکان، جمعیت سالمندان استان را 9.3 درصد جمعیت استان عنوان کرد و گفت: این آمار از متوسط کشوری، یک درصد بیشتر است.
وی خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته توجه ویژه‌ای به حوزه سالمندی می شود و با برنامه‌ریزی، شرایط مناسب و حمایت‌های لازم از سالمندان صورت می‌گیرد و در ایران نیز باید اقدامات اساسی و جدی بر مبنای کار تحقیقاتی در این زمینه انجام شود.
عفتی اردکان را از شهرهای پیشرو در زمینه مناسب‌سازی محیط برای سالمندان دانست و افزود: با توجه به وضعیت سنی استان، برنامه‌ریزی در این حوزه باید از اولویت‌های مسئولان باشد.
وی از اجرای پروژه شهر بدون مانع و شهر دوستدار سالمند در اردکان خبر داد و اقدامات بهزیستی و مجموعه اداری شهرستان اردکان در این امر را قابل تقدیر دانست.
در این جلسه از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اردکان برای مناسب سازی مدارس با اولویت دانش آموزان معلول و کم بینا تقدیر شد.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار