فرمانده انتظامی شهرستان گرمه از کشف و امحا 100 بوته مواد مخدر از نوع 'گراس' به ارزش 300میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۱۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 16 October 2016
سرهنگ محمد حدادیان روز یکشنبه اظهار کرد: پس از دریافت گزارش های مردمی و انجام عملیات شناسایی مبنی بر کاشت و رویش گیاه 'گراس' ماموران مبارزه با مواد مخدر به جمع آوری و امحا این مقدار گیاه مخدر اقدام کردند.
وی افزود: بر اساس تحقیقات کارشناسان استعمال سه تا چهار نخ سیگار گراس در روز معادل کشیدن 20 نخ سیگار تنباکو است و اختلال در حافظه کوتاه مدت ، تپش قلب ، قرمزی چشم ، پر اشتهایی و خشکی دهان از جمله عارضه های جانبی کوتاه مدت مصرف این ماده مخدر است.
فرمانده انتظامی گرمه ضمن هشدار به جوانان تاکید کرد: اثر یک بار مصرف گیاه مخدر گراس می تواند بیش از چهارماه در بدن باقی بماند لذا لازم است همه اقشار بویژه جوانان برای حفظ سلامت روح و جسم خود و جامعه از مصرف انواع مواد مخدر پرهیز کنند.
گیاه مخدر گراس به برگها و سرشاخه های گیاه شاهدانه (کانابیس ساتیوا) اتلاق می شود . این گیاه به صورت سیگار تدخین می شود و خماری ناشی از تدخین گیاه مخدر گرس با نام آشنای ماری جوآنا سه تا چهار ساعت پایدار می ماند.
به گفته کارشناسان افزایش اضطراب و هراس ، اختلال در حافظه درازمدت ، برونشیت ، افزایش خطر ابتلا به سرطانهای ریه و گردن و کاهش قدرت باروری ، بعنوان عوارض بلند مدت استعمال این ماده مخدر نام برد.
استان خراسان شمالی از طریق شهرستان گرمه به استان های مرکزی و جنوبی کشور متصل است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار