استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آبادغرب طی آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۳۱۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 15 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از مهر، اسدالله رازانی امروز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه اظهار داشت: پتروشیمی اسلام آبادغرب با ۱.۶ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری پروژه‌ای کلان محسوب می‌شود و در دوره ساخت امکان اشتغال ۴ هزار نفر و در دوره بهره‌برداری نیز ۳ هزار شغل مستقیم ایجاد می‌کند و دارای صنایع پایین دستی گسترده خواهد بود.

رازانی با اشاره به پیش‌بینی اشتغالزایی ۱۰ هزار نفر از محل پروژه پتروشیمی اسلام آبادغرب گفت: یکی از مشکلات این پروژه بحث زیست محیطی آن بود که برطرف شد و دیگری پذیرش بانک‌های عامل است.

وی با ادامه توضیحات در خصوص پتروشیمی اسلام آبادغرب گفت: بانک عامل این پروژه بانک صنعت و معدن است که سپردگی و نقدینگی را از سرمایه‌گذاران خواسته و مقرر شد ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان از سوی سرمایه‌گذاران به حساب بانک وارد کنند و بانک نیز دستور اعلام پذیرش این پروژه را داد.

استاندار کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد طی آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: هم اکنون بحث برای تامین ارز مورد نیاز از محل فایناس خارجی یا صندوق توسعه ملی است.

وی در خصوص پروژه دهکده المپیک نیز گفت: در ملاقاتی که با وزیر ورزش داشتیم قرار شد تزریق اعتباری به پروژه استخر قهرمانی صورت گیرد تا بتوان ظرف یک و نیم سال آینده به بهره‌برداری رساند.

*سالن ۶ هزار نفری مجموعه دهکده المپیک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

رازانی گفت: اعتبارات سالن ۶ هزار نفری مجموعه دهکده المپیک از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری است و کمتر از یک سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مسئول با بیان اینکه مجموعه دهکده المپیک در صورت تجهیز می‌تواند قطب منطقه باشد، افزود: نظیر این مجموعه در تهران و مجموعه آزادی است و باید جلسه‌ای برای بررسی حلقه‌های تکمیلی دهکده المپیک برگزار شود.

وی با اشاره به موضوع تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سفر رئیس جمهور گفت: با جابجایی که صورت دادیم ۳۰ تا ۳۷میلیارد تومان برای تکمیل راه جوانرود به ثلاث، ۵۰ میلیارد برای راه اسلام آباد - حمیل، ۴۰ میلیارد برای تکمیل مجموعه آب شرب کرمانشاه، ۱۰ تا ۱۵ میلیارد برای مجموعه پارک علم و فناوری و در مجموع ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیارد جابجایی اعتبار از محلی که به اعتبارات استان لطمه نخورد پیشنهاد کردیم.

رازانی بیان کرد: سقف ۱۰۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان داریم و اعتبارات سفر بین ۵ تا ۶ دستگاه به صورت عمده توزیع شده است.

*پروژه پالایشگاه آناهیتا سرعت می‌گیرد

وی گفت: یکی دیگر از پروژه‌های ما قطار است که ایستگاه آن ۱۵ درصد نسبت به ۶ ماه قبل پیشرفت داشته و از این به بعد کار سرعت خواهد گرفت.

رازانی در خصوص پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه نیز گفت: این پروژه دو مشکل داشت، ۳۳ درصد سهام این پروژه متعلق به شستا بود، ۳۳ درصد مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری، ۳۴ درصد مجموعه وزارت نفت اما تزلزل مدیریتی در شستا برای این پروژه مشکل ایجاد کرده بود.

وی گفت: مدیریت پیشین شستا توانایی و کیفیت لازم برای پیشبرد پروژه آناهیتا را نداشت و مدیریت جدید اهتمام لازم را دارد و تصمیم قطعی مجموعه سهامداران برای به فرجام رساندن پروژه مشخص شده و این پروژه به سمت اجرا خواهد رفت و رونق زیادی به استان خواهد داد.

رازانی بیان کرد: صندوق توسعه نیز همراهی خود را با پروژه پالایشگاه آناهیتا اعلام کرده اما کارهای اولیه‌ای دارد که باید انجام شود از جمله نیاز پروژه تامین ۲۵۰ لیتر آب در ثانیه است که از پساب فاضلاب کرمانشاه تامین می‌شود همچنین ۲۵۰ هکتار زمین جدید و نیز راه نیاز دارد.

*انواع محدودیت‌ها برای سرمایه گذاران در کشور وجود دارد

استاندار کرمانشاه همچنین در بحث برنامه کوتاه مدت توسعه شهرستان سنقروکلیایی خواستار توجه بیشتر به صنعت فرش این شهرستان شد.

رازانی در خصوص تقاضای سازمان بودجه و برنامه‌ریزی استان برای اینکه امکان ایجاد واحدهای صنعتی در خارج از شهرک‌ها صنعتی فراهم شود، گفت: اسفند سال ۹۳ تصویب شده که همه واحدها در شهرک‌ها مستقر شوند و این مصوبه لغو می‌شود.

وی بیان کرد: متاسفانه کشور ما گرفتار دیوان سالاری و انواع مجوزها و محدودیت‌ها برای سرمایه گذاران و دادن مجوز به ادارات است که تبدیل به رانت و زمینه سوئ استفاده می‌شود.

رازانی افزود: متاسفانه هرکسی بخواهد واحد کوچک صنعتی در استان دایر کند باید انواع مجوزها را بگیرد و اکنون در بحث فضای کسب و کار رتبه ۱۴۰ دنیا را داریم.

وی اضافه کرد: به اندازه کافی مقررات داریم و احتمالا عمل نمی‌شود چون سیستم نظارت و کنترل نیست و حتی‌المقدور نباید چشم بسته مقررات اضافه کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار