کد خبر: ۳۰۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 05 October 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد اعلام كرد: همزمان با آغاز ماه محرم طرح فلاح( رستگاری) به صورت گسترده در میان جامعه تحت حمایت کمیته امداد استان یزد برگزار می‌شود.
 "محسن عليزاده" در نشست آموزشی و توجیهی مبلغین طرح فلاح که با حضور مسئولان فرهنگی شهرستان‌ها و مبلغین طرح فلاح برگزار شد، به تبیین فعالیت‌های فرهنگی این نهاد پرداخت و اظهار كرد: رشد ایمانی و تقویت و تحکیم باورها و ارزش‌های دینی و انقلابی مددجویان تحت حمایت در مصون سازی خانواده‌ها در برابر تهاجم فرهنگی دشمن موثر است.

وي افزود: طرح فلاح از جمله فعالیت‌های موثر حوزه فرهنگی کمیته امداد برای تعمیق باورهای دینی، تعظیم شعائر اسلامی، ارتقاء منزلت اجتماعی خانواده‌ها و مصون سازی آن‌ها در برابر تهاجم فرهنگی با قدمتی بیش از دو دهه است و با توجه به ظرفیت‌های معنوی ماه‌های محرم و صفر، این نهاد اهتمام ویژه‌ای برای توسعه کمی و کیفی این طرح در استان اتخاذ کرده است.

عليزاده با اشاره به این که طرح فلاح از برنامه‌های هفته خوانی در منازل الگوبرداری شد، افزود: این طرح به صورت یک کار مذهبی و سنتی در خانواده‌ها انجام می شود و کمیته امداد نیز با تبدیل شیوه سنتی به علمی با بهره‌گیری از مبلغین مجرب، نسبت به برگزاری برنامه‌های مذهبی در منازل مددجویان تحت حمایت با بیان احادیث و مفاهیم قرآنی، احکام، تاریخ اسلام، مرثیه خوانی در مناسبت‌های مختلف اقدام می‌کند.

مدیر کل کمیته امداد استان یزد در ادامه با بیان فعالیت‌های فرهنگی این نهاد برای دانش‌آموزان و دانشجویان و سایر مددجویان تحت حمایت، اظهار کرد: طی سال گذشته 22 میلیارد و 424 میلیون ریال در بخش‌های مختلف فرهنگی از جمله پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و شهریه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و برگزاری اردوهای زیارتی هزینه شده است.

وی با بیان این که هم‌اکنون چهار هزار دانش‌آموز و یک‌هزار و ۲۰۰ دانشجوی تحت حمایت از خدمات مختلف فرهنگی این نهاد استفاده می‌کنند، افزود: شرکت سه هزار و 444 نفر از مددجویان در کلاس‌های آموزش خانواده، دریافت خدمات مشاوره‌ای دو هزار و 56 نفر از مددجویان و همچنین شرکت حدود سه هزار نفر از برنامه‌های اردویی و کانون‌های فرهنگی از جمله فعالی‌های حوزه فرهنگی کمیته امداد در سال گذشته بود.

حجت الاسلام و المسلمین "سيد محمد شريف حسینی کوهستانی" مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این نشست به عوامل موفقیت در امر تبلیغ پرداخت و خطاب به مبلغین طرح فلاح، گفت: کار فرهنگی بخش عظیم زندگی انسان و جامعه است و اگر فرهنگ دینی از جامعه گرفته شود، آن جامعه پوچ و تهی می‌شود و در واقع معرف یک ملت و جمعیت، فرهنگ آن جامعه است، کار فرهنگی در کمیته امداد می‌تواند بنیه اعتقادی مددجویان را تقویت کند.

وي تصریح کرد: کارهای تبلیغی باید با اخلاص انجام شود و در تبلیغ فقط خوب صحبت کردن ملاک نیست بلکه علم و معلومات شما باید بیشتر از نطق شما باشد. مخاطب‌شناسی و سنجش مخاطبان در تبلیغ نیز بسیار مهم است و باید به گونه‌ای سخن بگویید که عام و خاص سخنان شما را بفهمند.

حسيني كوهستاني افزود: مبلغین باید خیرخواهانه و بدون حب و بغض سخن بگویند و زینت کلام را رعایت کنند و این موضوع در امر به معروف و نهی از منکر که یک عامل بسیار مهم در قیام امام حسین (ع) نیز مطرح است، موضوع شناسی، نیاز شناسی، مشفقانه صحبت کردن از دیگر موارد مورد نیاز توفیق در امر تبلیغ است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با بیان این که یک سخنران و مبلغ اگر عملش گفتارش را تصدیق نکند، سخنش تاثیر نمی‌کند، خاطرنشان كرد: به عبارتي يك سخنران و مبلغ بايد عمل و گفتارش یکی باشد و به نوعی عمل کند که سخن با عمل تطبیق کند، همدردی و دلسوزی با مردم خصوصا قشر مستضعفی که مبلیغن با آنها در ارتباط هستند نیز از نکات مهمی است که ضرورت دارد در تبلیغ مدنظر قرار دهید.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار