کد خبر: ۳۰۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 04 October 2016


مدیرکل امور مالیاتی استان البرز با تاکید بر تامین درآمدهای مالیاتی در شش ماهه نخست سال، گفت: بیش از ۱۸۶ هزار اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی در نیمه نسخت سال دریافت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی تقوی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز که صبح سه شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۱۰۰ درصد درآمدهای مالیاتی مصوب با وصول بیش از هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تامین شد که از این طریق می توانیم بیش از ۹۰ درصد درآمدهای استان را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری بیش از ۱۸۶ هزار اظهارنامه مالیاتی مودیان به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی دریافت شده است، افزود: اداره کل امور مالیاتی استان البرز طی مدت زمان یاد شده به عنوان پایلوت کشوری در واحدیابی سیستماتیک موفق به شناسایی ۱۱ هزار منبع جدید مالیاتی شد.

تقوی خاطر نشان کرد: در این زمان هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان برای توسعه و آبادانی شهرها و روستاها واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۵۹۱ میلیارد ریال بابت یک درصد سهم مالیات ارزش افزوده نیز وصول شده است، گفت: ۴۸ درصد از سهم ارزش افزوده مالیاتی استان توسط اشخاص حقوقی، ۲۰.۹ حقوق، ۱۴.۲ درصد حقوق اشخاص حقیقی، ۱۰.۳ درصد و مستغلات و نقل وانتقال املاک ۴.۹ درصد و سایر ۱.۱ درصد بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی البرز با بیان اینکه سه مقوله مهم افزایش درآمدها، کاهش هزینه های مالیاتی و افزایش رضایت صاحبان در اهداف طرح جامع مالیاتی لحاظ شده است، گفت: پیاده سازی طرح جامع مالیاتی نیازمند نرم افزار سیستم یکپارچه مالیاتی و ارائه آموزش های مناسب است.

وی با اعلام اینکه در سال جاری ۱۱ طرح عملیاتی در راستای تحقق سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی مد نظر قرار داده شده است؛ گفت: تا کنون پیرو این مهم ۶ فراخوان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: استان البرز موفق به کسب رتبه نخست کشور در بخش دریافت اظهارنامه های مالیاتی منبع مالیاتی مشاغل خودرو با رشد ۴۹ درصدی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار