مدیرسازمان حمل و نقل بار و مسافر شهر یزد گفت: روزانه 12 درصد جمعیت این شهر در 70 مسیر، توسط 258 دستگاه اتوبوس جابجا می شوند.
کد خبر: ۲۹۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 14 September 2016
به گزارش تابناک یزد،حسین صالحیان  در جمع خبرنگاران استان افزود: از مجموع دستگاه های اتوبوس شهر یزد 208 دستگاه از بخش خصوصی و مابقی دولتی است.
وی با بیان اینکه پنج دستگاه اتوبوس تندرو(BRT) نیز برای شهر یزد خریداری شده، اظهار داشت: زیرساخت های استفاده از این اتوبوس ها هنوز در شهر یزد اجرا نشده، که تلاش می شود در سال 96 برای کاهش زمان انتظار در ایستگاه ها و برای افزایش رضایتمندی شهروندان از این اتوبوس ها نیز در ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری یزد استفاده شود.
وی از شهروندان خواست از دادن هر گونه وجه نقد به رانندگان ناوگان اتوبوسرانی خودداری و از کارت الکترونیک شهروندی استفاده نمایند.
صالحیان همچنین تعداد تاکسی ها گردشی شهر یزد یکهزار و 80 دستگاه اعلام کرد و گفت: 15 درصد جمعیت شهر یزد توسط تاکسی ها و آژانس های تلفنی جابجا می شود.
مدیر سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهر یزد تصریح کرد: 40 درصد تاکسی ها شهر یزد به دلایل فرسودگی، شرایط اقتصادی، صدور بی رویه مجوز تاکسی تلفنی و وجود خودروهای مسافر بر شخصی در سطح شهر نیمه فعال و یا غیرفعال هستند.
صالحیان اظهارکرد: شهروندان هر گونه شکایت و انتقادی در زمینه ناوگان تاکسیرانی و یا آژانس های تاکسی تلفنی را می توانند به سامانه 137 یا 3000694020 اعلام کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
مدیر سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهر یزد افزود: مدیریت واحد بین حوزه صنعت و معدن، صنوف اتومبیل کرایه و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهر یزد وجود ندارد .
افزایش 15 درصد نرخ سرویس مدارس
صالحیان با بیان اینکه نرخ سرویس مدارس امسال نسبت به سال تحصیلی گذشته، 15 درصد افزایش یافته گفت: در سالجاری 650 دستگاه مینی بوس و سه هزار خودرو شخصی برای سرویس مدارس ساماندهی شده است.
وی افزود: نرخ سرویس های مدارس در کارگروه ماده 18 مصوب می شود اما برخی مدارس براساس نرخ مصوب عمل نمی کنند.
صالحیان با بیان اینکه مدیریت سرویس مدارس برعهده موسسات مربوطه است گفت: مدیر مدرسه، مدیر موسسه و مسوول انجمن اولیا و مربیان باید با رانندگان هماهنگ باشند.
وی یاد آور شد: برای یکسان سازی خدمات حمل و نقل عمومی شهرداری ها در شهرهای بالای 100 هزار نفر سازمان های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و حمل و نقل ادغام شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار