امام جمعه اسلام‌آباد غرب:
امام جمعه اسلام‌آباد غرب گفت: دولت تاکنون در پیگیری حقوقی حادثه منا کوتاهی کرده است.
کد خبر: ۲۹۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 11 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام سیدامیر محمدی‌پور با بیان اینکه دولت تاکنون در پیگیری حقوقی فاجعه منا کوتاهی کرده است اظهار داشت:  متأسفانه دولت به جای دفاع از حقوق و عزت نظام جمهوری اسلامی تنها با احترام با رژیم ‌آل‌سعود برخورد کرده است. 
امام جمعه اسلام‌آباد غرب با بیان اینکه برخی از حامیان اصلی دولت کنونی روابط نزدیکی با رژیم آل‌سعود دارند گفت:  اینکه این حامیان خود را بدهکار رژیم مستکبر عربستان می‌دانند دلیل تحمل این همه خفت و ذلت است. 
محمدی‌پور با بیان اینکه از زمان حادثه ناگوار منا رئیس‌جمهور دلجویی از خانوادههای بازمانده حادثه منا نداشته است افزود: تنها مقام معظم رهبری با اقتدار و قاطعیت از حقوق این شهدا دفاع کرده‌اند و با خانوادههای این شهدا دیدارهای مکرری داشته‌اند.‌ 
وی با اشاره به آیه شریفه سوره حج که می‌فرماید کسانی که راه مکه را بر حاجیان می‌بندند و به آنها اجازه زیارت خانه خدا را  نمی‌دهند کافر هستند، عنوان کرد: با استناد به این آیه رژیم آل‌سعود کافر است و کشورهای مسلمان راهی جز سرنگون کردن رژیم آل‌سعود ندارند. 
امام جمعه اسلام‌آباد غرب با اشاره به تکرار اعمال وحشیانه رژیم آل‌سعود و کشتار فجیع حاجیان از سال 66 تا به حال و عدم پرداخت خسارت به بازماندگان گفت: در حادثه اخیر منا به همه زائران خانه خدا به ویژه شیعیان ایرانی اهانت شد و همه شواهد تقصیر و کوتاهی این رژیم جنایتکار را در برقراری امنیت حاجیان به اثبات رساند. 
محمدی‌پور با بیان اینکه حتی اگر به فرض محال این حادثه منا اتفاقی بوده باشد باید آل‌سعود دیه تمام حاجیان کشته شده را به بازماندگان آنها پرداخت می‌کرد بیان کرد:در شرایطی کنونی باید مدیریت حج از رژیم آل‌سعود سلب شود و کشورهای اسلامی با تشکیل هیئتی اسلامی به صورتی شورایی مراسم حج را مدیریت کنند. 
وی حج را یک امر سیاسی ـ عبادی دانست که در آن مسلمانان شعار برائت از مشرکان به‌ویژه برائت از اسرائیل و آمریکا را سر می‌دهند و  اظهار کرد: رژیم آل‌سعود که قادر به تحمل این وضعیت نیست در سال گذشته راه را بر روی حاجیان بست و به این کشتار فجیع در منا دست زد. 
محمدی‌پور با اشاره به سکوت اکثر کشورهای به ظاهر اسلامی در برابر جنایت خبیثانه آل‌سعود در حادثه منای سال گذشته گفت: از آنجایی که رژیم آل‌سعود با پشتوانه سیاستهای اسرائیل و آمریکا از لحاظ ثروت و قدرت نظامی در منطقه برتر است، کشورهای اسلامی نیز از ترس این رژیم قادر به دفاع از حق خود در حادثه منا نیستند. 
وی با اشاره به اینکه تا زمانی که آل‌سعود سرنگون نشود همواره مدیریت حج و حرمین شریفین به دست دشمن درجه یک جهان اسلام یعنی آمریکا و اسرائیل باقی می‌ماند گفت: یکی از بارزترین سیاستهای خصمانه این دشمنان اسلام، اختلاف‌افکنی و رشد نیروهای تکفیری در بین کشورهای مسلمان منطقه است. 
امام جمعه اسلام‌آباد غرب با اشاره به مشخص بودن دست رژیم آل‌سعود در حوادث و آتش‌افروزی‌های منطقه افزود: کشتار وسیع مسلمانان یمن و تقویت جریانهای تکفیری از جمله داعش برای ایجاد اختلاف و خون‌ریزی در بین مسلمانان به ملتها ثابت کرد که هر جایی که بحران و تنشی اتفاق بیافتد به طور قطع رژیم آل‌سعود و اربابان آن یعنی آمریکا و اسرائیل در آن مستقیم شرکت داشته‌اند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار