کد خبر: ۲۹۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ 10 September 2016
به گزارش تابناک یزد،نویسنده‌ کتاب "خط شکن کویر" گفت: این کتاب روایت‌گر وقایع تلخ و شیرین صادقانه‌ای است که در آن غلو و تحریف نشده و قطعا مرور این کتاب خاطرات کسانی که در آن موقع در تیپ مستقل الغدير يزد بودند را زنده می‌کند.

 "محمدمهدي فرهنگ‌دوست" با بیان این که بعد از دوران جنگ تحميلي، روایت‌گری دفاع مقدس می‌کرده است، گفت: درصدد بودم کتابی در رابطه با جنگ تحمیلی و خاطراتم را بنویسم که با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد وبنیاد شهید شروع به انجام این کار کردم.

وي افزود: كتاب "خط ‌شكن كوير" شامل مجموعه‌ای از خاطرات شفاهی من است که حاصل 43 جلسه مصاحبه و قریب 42  ساعت خاطره از دوران دفاع مقدس است.

فرهنگ‌دوست به انگیزه‌ای که باعث شد به نگارش خاطرات جبهه و مسائل کمتردیده شده بپردازد اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل این کار، قطعاً تلاش برای بیان دلاورمردی‌ها و رشادت فرزندان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس بود؛ کسانی که به اسلام، کلام رهبر، وطن و همنوعانشان وفادار بودند و عِرق ملی داشتند، در واقع با غیرت بودند و از مال و جان‌شان به خاطر من و شما گذشتند و حالا وظیفه ماست که آن رشادت‌ها را بیان کنیم.

مسئول حفظ آثار سپاه الغدیر یزد كه زماني رياست بنياد شهيد استان را برعهده داشت، با بیان این که فصل اول این کتاب از خاطرات دوران کودکی و نوجوانی شروع می‌شود و تا خاطرات آخرین روزهای جنگ ادامه دارد، خاطرنشان کرد: این کتاب روایت‌‌گر وقایع تلخ و شیرین صادقانه ای است که در آن غلو و تحریف نشده و قطعا کسانی که در آن موقع در تیپ الغدير يزد بودند، مرور این کتاب خاطراتشان را زنده می‌کند.

فرهنگ دوست در پایان گفت: هیچ وقت به خاطر جنگ، نادم و پشیمان نیستم و همچنان خود را بدهکار نظام، رهبری و مردم می‌دانم.

يادآور مي‌شود؛ "محمدمهدي فرهنگ‌دوست" در دوران هشت سال دفاع مقدس در عملیات‌های زیادی حضور داشته و در بسياري از اين عمليات‌ها از ناحیه دست، پا، کمر، بازو و زانو مجروح شده است. اولین مسئولیت وي در جبهه به عنوان تک تیرانداز بود ولی طی دوران جنگ مسئولیت‌های ديگري اعم از آرپیچی زن، توپچی، جانشین گردان و فرمانده گردان را نيز داشته و از عملیات کربلای چهار به بعد، مسئول عملیات تیپ تا آخر جنگ بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار