کاروان بیرق مطهر و خادمان امام رضا(ع) روز شنبه با استقبال مردم، امام جمعه و فرماندار وارد ابرکوه شدند.
کد خبر: ۲۷۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵ 13 August 2016
به گزارش تابناک یزدبه مناسبت دهه کرامت جمعی از مردم و مسوولان این شهرستان با حضور در روضه الشهدا با استقبال گرم از جمعی از خادمین امام رضا (ع) و بیرق حرم مطهر آن امام همام ، عشق و علاقه شان به اهل بیت (ع) بویژه هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) را نشان دادند.
خادمان حرم رضوی به همراه مردم با قرائت فاتحه و نثار شاخه های گل نسبت به شهدای والامقام شهرستان ابرکوه ادای احترام کردند.
امام جمعه ابرکوه دراین آیین با خیر مقدم به جمعی از خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) گفت : ابرکوه به خاطر قدوم مبارک و منزلگاه حضرت امام رضا (ع) شهر آن امام رئوف است.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی بابیان اینکه مردم این شهرستان بخاطر ورود امام رضا(ع) در سال 195 هجری به ابرکوه به خود می بالند و افتخار نوکری آن حضرت را دارند افزود : مردم شهرستان ابرکوه هر سال در هفده آبان سالروز ورود امام هشتم شیعیان (ع) در سفر مدینه تا مرو که ابرکوه حرکت و منزلگاه ایشان بوده در آیین با شکوهی گرامی می دارند.
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه در دیدار بادخادمان حرم رضوی (ع) خاطرنشان کرد: وجود با برکت امام رضا (ع) صیانت بخش و امنیت بخش کشور ما شده است.
خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) پس از تجلیل از شهدا با حضور در محل بیمارستان خاتم النبیاء (ص) این شهر با اهدای شاخه های گل بسته های نمک و نبات تبرک شده حرم رضوی (ص) از بیماران عیادت کردند.
همچنین خادمان حرم رضوی با توجه به سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل با حضور در یکی از کارخانجات تولیدات بسته بندی مواد غذایی ابرکوه از حجت احمدی کارآفرین نمونه اقتصاد مقاومتی و کارگران این کارخانه تجلیل کردند.
در حاشیه سفر کاروان خادمان امام رضا (ع) به ابرکوه مسئول کاروان اعزامی از حرم رضوی بابیان اینکه معرفی و شناساندن و به اهتزاز درآوردن بیرق مطهر آستان قدس رضوی هدف این کاروان است اظهار کرد : جشن متمرکز زیرسایه خورشید امسال برای نهمین سال است که درسطح کشور و 15کشور خارجی برگزار می شود.
مهدی ذبیحی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهارکرد: جشن بزرگ فرهنگی تبلیغی زیرسایه خورشید با شعار محوری ( یا امام رضا (ع) ، الگوی زندگی ما جهاد همیشگی شماست ) با رویکرد محرومیت زدایی براساس منشور رهبر معظم انقلاب به حجت الاسلام رییسی تولیت جدید آستان قدس رضوی ، برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار