کد خبر: ۲۷۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 10 August 2016

 

 

به گزارش تابناک – البرز: برای دست‌یابی به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق آرمان‌های شهدا و امام شهیدان (ره) همواره باید کارها در مسیری که ولایت طراحی و ترسیم فرموده، حرکت کنیم.

برای پیدا کردن این راه نیاز است که به احکام و تعالیم دین مبین اسلام و احدایث و سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) رجوع کنیم.

در این زمینه ثامن الحجج امام رضا (ع) در حدیثی فرمودند "إِنَّهُ إِذَا كَانَ كَذَلِكَ اخْتَلَطَ الْحَقُّ بِالْبَاطِلِ وَ رسول اشْتَبَهَ الْأَمْرُ فَلَمْ يُعْرَفْ مُؤْمِنٌ مِنْ مُنَافِق"‏

همانا از کسانی که مدعی مودت ما اهل بیت هستند، کسی هست که در فتنه‌گری، برای شیعیان ما از دجال شدیدتر است. (راوی) گفتم: برای چه؟ (امام) گفت: به خاطر دوستی با دشمنان ما و دشمنی با دوستانمان. چون چنین شد، حق با باطل آمیخته می‌شود و مؤمن از منافق بازشناخته نمی‌شود.

فتنه در نهج‌البلاغه به معنای «آزمایش الهی» است که یکى از ضرورت‌هاى محرک بشر برای پیشرفت و موجب تحریک احساس حق‏جویى و حق‌یابى مى‌باشد.

این واژه به معنای «دورشدن جامعه از دین و حاکمیت ارزش‌های غیر الهی بر جامعه» نیز می‌آید؛ چنانکه از اوضاع حاکم بر عصر جاهلیت به عنوان فتنه یاد شده است؛ اما بیشترین مطالب نهج‌البلاغه درباره فتنه، مربوط به رویدادهایی است که جنبه آشوب دارد و توسط هواپرستان و بدعت‏گذاران در دین با آمیختن حق و باطل پدیدار می‌شود.

امام علی (ع) شکل گرفتن فتنه را پنهانی، و رشد آن را سریع می‌داند و ضمن تبیین ماهیت فتنه و آشکار ساختن ابعاد مختلف آن، داشتن بصیرت، وانهادن عداوت و نفرت از یکدیگر، ترک فخرفروشی، پرهیز از اقدام نابه‌هنگام، حفظ هوشیاری و با احتیاط قدم برداشتن، پرهیز از مستى‌هاى نعمت، پیروی از رهبری صالح، و راست‌گویی رهبران با مردم را از عوامل مصون ماندن جامعه‌ها از آفت‌های فتنه‌ها معرفی می‌کند.

«فتنه» عموماً تداعی‌گر سلسله تدابیر و اقداماتی است که به منظور ایجاد تفرقه و نفاق میان دو فرد و یا اجتماع انجام می‌شود.

بر این اساس می‌ توان اقدامات داخلی و خارجی در راستای برهم زدن وحدت دینی و ملی افراد جامعه را «فتنه» نامید که به آشوبگری و تخریب می‌‌انجامد. قرآن کریم به عنوان جامع‌ترین کتاب آسمانی،‌ بی‌شک راهنمایی‌های ارزشمندی در این زمینه برای انسان‌ها دارد و از این رو «فتنه» و مشتقات آن در قرآن به طور مکرر مورد تاکید قرار گرفته است.

اما آنچه بیش‌ از همه ضروری می‌نماید، ضرورت داشتن بصیرت در برابر فتنه‌گران و تلاش افراد ولایی برای جلوگیری از فتنه است.

ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دام ظله) در رابطه با تعریف فتنه و نشانه‌های شناخت آن می‌فرمایند: «فتنه، یعنی حادثه غبار آلودی که انسان نتواند بفهمد چه کسی دشمن است و چه کسی با غرض وارد میدان شده و از کجا تحریک می‌شود. هر جا روشنگری باشد، فتنه انگیز دستش کوتاه می شود. در فضاى غبارآلود است که میتوانند به مقاصد خودشان نزدیک شوند و به حرکت ملت ایران ضربه بزنند. فضاى غبارآلود، همان فتنه است. فتنه معنایش این است که یک عده‌اى بیایند با ظاهرِ دوست و باطنِ دشمن وارد میدان شوند."

یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در مواجه با فتنه مورد توجه قرار گیرد، این است که با خاموش شدن یک فتنه، دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی به طور قطع به دنبال ایجاد فتنه جدید هستند.

به عنوان نمونه در هفته‌های گذشته مردم متدین و شریف شهر کرج شاهد برخی کینه‌توزی‌ها و فتنه‌گری‌ها بودند که اتحاد، ارزش‌ها و باورهای انقلابی مردم ولایی این شهر را نشانه رفته بود.

البته بار دیگر و به فضل الهی و توجهات حضرت ولیعصر (عج) فتنه‌گران و اغتشاشگران به دام افتاده و همچون گذشته توسط مراجع ذیربط اقدامات قاطع قانونی در مورد آنها صورت گرفت.

در این بین اقشار مختلف مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه کرج با اعلام انزجار و محکوم کردن اقداماتی از این دست، پاسخ قاطعی به نقاق‌افکنانی که سعی داشتند با غبارآلود کردن فضا و تحریک اعتقادات و باورهای دینی جامعه، به مطامع شوم دنیوی خود دست یابند، دادند.

به طور قطع در شرایط حساس و خاص کنونی جامعه که بیش از پیش، اتحاد و همدلی تمامی اقشار را می‌طلبد، اقداماتی از قبیل انتشار شب‌نامه و بهره‌برداری از بار معنایی الفاظی همانند اولتیماتوم و .... و آنهم در لوای مقدسات و در حاشیه برگزاری مراسم مقدس نماز عبادی و سیاسی جمعه تنها در راستای اهداف شوم دشمنان اسلام و انقلاب تعبیر می‌شود.

گزارش‌های موثق دریافتی حاکی از آن است که این عده به دنبال بی‌اعتمادسازی مردم به ارزش‌ها و باورهای دینی جامعه هستند که خوشبختانه این اقدام خبیثانه ابتر ماند و نطفه خفه گردید، چرا که کرج، شهر سرداران شهید است. شهر شهدای حرم، شهر تمام‌زاده‌ها، مصیب‌زاده‌ها و نریمانی‌ها، فهمیده‌ها و ... است.

مردم با بصیرت و ولایی کرج به خوبی سره را از ناسره تمیز‌ می‌دهند.

لذا از باب تکرار و یادآ‌وری برای همه دشمنان قسم‌خورده ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، باید مورد تاکید قرار گیرد که مردم ولایی و با بصیرت کشورمان در صحنه‌های مختلف با ایستادگی و استقامت سرود آزادگی سرداده و همواره در راه پیروی از ولایت و حرکت و پاسدار خون شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهند بود و تمامی توطئه‌های دشمنان و منافقان و فتنه‌گران را از گذشته تا آینده بی‌اثر خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار