معاون اور عمرانی استاندار یزد گفت: رویکرد شهرداری های استان باید به سمت فعالیتهای فرهنگی و ساخت اماکن مرتبط با امور ورزشی و فرهنگی باشد.
کد خبر: ۲۷۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 08 August 2016
به گزارش تابناک یزد،سید محمدرضا سید حسینی در آیین آغاز عملیات اجرایی بوستان بانوان(ریحان) در شهر حمیدیا افزود: عمده ترین فعالیت شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر بیشتر به سمت ساخت خیابان و آسفالت و امور عمرانی است در حالیکه تقاضای بخشی از مردم ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی است.
وی با بیان اینکه ساخت این بوستان ویژه بانوان در شهرداری حمیدیا قابل تقدیر است، اظهار کرد: بیش از نیمی از جمعیت جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند و لذا باید برای تامین درخواست ها و نیازهای آنها نیز اقدام شود.
وی گفت:با توجه به اینکه به ساخت بناهای جدید و همچنین شهرک ها در مناطق مختلف گاها فضای مورد نیاز ورزشی و همچنین بوستان در آن دیده نشده اقداماتی مانند ساخت بوستانها می تواند این کمبودها را رفع کند.
معاون استاندار گفت: با توجه به اینکه کاربری چند منظوره برای ساخت این بوستان برنامه ریزی شده لذا نقش مهمی در فعالیتهای ورزشی و فرهنگی بانوان شهر حمیدیا خواهد داشت و امیدواریم با پیگیری شهردار این منطقه و همچنین حمایت شورای شهرحمیدیا این طرح زودتر به بهره برداری برسد.
شهردار حمیدیا هم در این مراسم گفت: بوستان بانوان شهر حمیدیا (ریحان) در محل خیابان امام خمینی(ره) واقع شده و دو محله و همچنین دوشهرک اطراف را پوشش خواهد داد.
سید علی میرنژاد افزود: برای این بوستان کاربری های فرهنگی و ورزشی، آلاچیق، آب نما ، مسیر پیاده روی، محوطه بازی کودکان و اسکیت و دوچرخه سواری در نظر گرفته شده که در مدت 15 ماه با اعتبار 30 میلیارد ریال ساخته می شود.
وی ادامه داد: بوستان بانوان شامل یکهزار و 400 متر مربع در طبقه همکف و 500 متر در طبقه تحتانی در فاز نخست ساخته می شود و غرفه ای هم برای عرضه صنایع دستی بانوان نیز دراین بوستان در نظر گرفته شده است.
شهردار حمیدیا گفت: هر چند انجام این پروژه 15 ماه دیده شده اما با توجه به قولی که پیمانکار اعلام کرد در دهه کرامت سال آینده شاهد بهره برداری آن باشیم.
میرنژاد ادامه داد: تعدادی از منازل اطراف این بوستان خریداری شده و تعدادی دیگر هم در دست اقدام است که به محوطه مجموعه اضافه خواهد شد تا بتوانیم درخواستهای بانوان رادر زمینه فضاهای ورزشی و بویژه فرهنگی تامین کنیم.
عملیات اجرایی ساخت بوستان بانوان (ریحان ) شهر حمیدیا با حضور مادران شهید حاج حسن دشتی و شهید سید علی دشتی آغاز شد.
از جمعیت یک میلیون و 70 نفری استان یزد 520 هزار و 864 نفر آنها را زنان تشکیل می دهند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار