کد خبر: ۲۶۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 25 July 2016

به گزارش تابناک یزد،استاندار یزد با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های داخلی و جذب مشارکت عمومی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، گفت: گفتمان‌سازی یکی از راهکارهای مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 «سیدمحمد میرمحمدی» در دهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان یزد، دانش‌بنیان بودن را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: رقابت‌پذیری با هدف کسب بازارهای جهانی ملاک تدوین برنامه‌های مدیران و دست‌اندرکاران اجرایی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با اشاره به نقش مشارکت عمومی در راستای ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی مدیریت، خلاقیت، نوآوری، و ارتباط با بخش خصوصی ضروری و حائز اهمیت است.

استاندار ایجاد رابطه معنی‌دار بین دو مقوله مشارکت جویی و مشارکت‌پذیری را از دیگر اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: گفتمان‌سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین راهکارهای تحقق کامل این مهم در کشور است.

این مقام مسئول با اشاره به نقش کمیته امداد در توانمندسازی اقشار مختلف جامعه، افزود: کاهش سالانه پنج درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد،‌ یکی از نقاط قوت این نهاد فرهنگی و حمایتی در راستای اقتصاد مقاومتی است.

میرمحمدی جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی را جلسات اطلاع‌رسانی و بیان راهکارهای تحقق این مهم دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی باید بر ارزش افزوده، خودکفایی سازی و پژوهش محققان متکی شود.

استاندار در خصوص توسعه فضاهای درمانی و بهداشتی استان، یادآور شد: با توجه به این‌که 45 درصد تخت‌های بیمارستانی استان در اشغال بیماران غیر بومی است، ملاک تشخیص و تدوین طرح توجیهی افزایش و ایجاد فضاهای درمانی جدید در استان باید مکان‌یابی، تعداد و ضرورت این فضاها باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار