کد خبر: ۲۶۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 23 July 2016
مولوی اسماعیل آذین در خطبه های نماز جمعه مسجد جامع مدنی اهل سنت کنارک افزود: حل مشکلات صیادان می تواند به رونق کسب و کار و تحقق اقتصاد مقاومتی منجر می شود.
وی بیان کرد: چندین سال از ساخت اسکله صیادی کنارک می گذرد ولی متاسفانه هنوز صیادان برای حل مشکلات سوخت و تمدید و صدور مجوز به چابهار مراجعه می کنند که این امر بر مشکلات آنان افزوده است.
وی گفت: انتظار می رود مسئولان نسبت به حل مشکلات صیادان کنارک حساس باشند و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.
امام جمعه مسجد مدنی کنارک ادامه داد: با توجه به کمبود صید در فصل جاری از مسئولان بانکی نیز در خواست داریم همکاری و مساعدت لازم را در پرداخت اقساط صیادان داشته باشند.
مولوی آذین افزود: با توجه به اینکه 90 درصد شناورهای باری استان سیستان وبلوچستان متعلق به کنارک است ولی هنوز گمرک و اسکله باری در این بندر ایجاد نشده که لازم است مسئولان در این باره چاره اندیشی کنند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه کنارک اظهار داشت: جهان اسلام چالش های زیادی را پیش رو دارد که باید با تدبیر از آنان عبور کند.
وی تصریح کرد: امروزه یک مسلمان واقعی بیشتر از آنکه از توطئه آمریکا و همدستانش و تحقیر آنها رنج ببرد از بی تفاوتی خود مسلمانان و سران بی کفایت کشورهای اسلامی رنج می برد.
امام جمعه مسجد مدنی اهل سنت کنارک ادامه داد: برای مقابله با چالش ها و ایجاد درک سیاسی در توده امت اسلامی باید در نظام آموزشی کشورهای اسلامی تجدید نظر شود.
مولوی آذین افزود: همدردی بین مسلمانان، وحدت، ارتباط فراگیر، وحدت احزاب و گروه ها و استقلال علمی و صنعتی در کشورهای مسلمان ضروری است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار