تابناک: اصولگرایان استان اصفهان به این نتیجه رسیده اند که در شرایط فعلی باید به سوی وحدت با برخی تشکلهای اصولگرایی مانند جبهه پایداری که زاویه هایی در برخی تاکتیک ها با آنها داشته اند،حرکت کنند.
کد خبر: ۲۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 22 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، گرچه تا روزهای پرشور شدن انتخابات مجلس روزهای زیادی باقی مانده است اما، آرایش درونی گروه های سیاسی از همین اینک آغاز شده است.

دو جریان اصلی اصلاح طلبان و اصولگرایان استان اصفهان نیز در آستانه رقابت های انتخاباتی، به دنبال بازسازی بدنه خود و نیز ساماندهی به احزاب وابسته به جریان های مربوط به خود هستند.

جریان اصولگرایی در استان اصفهان با فعالیت جبهه پیروان خط امام و رهبری که وابستگی هایی هم به تیم کنونی مدیریت شهری اصفهان دارد، در آستانه هرانتخابات به فعالیت می پردازد.

حالا این جبهه در استان اصفهان ، درصدد چیدن تئوری هایی برای تعیین تاکتیک انتخاباتی خود در انتخابات مجلس دهم است.

نخستین گام های این ساماندهی با سفر محمدرضا باهنر به اصفهان و خطوط راهی که وی برای جبهه پیروان خط امام و رهبری تعیین نموده است، برداشته شد.

باهنر با بیان اینکه سه سرنوشت برای آینده جبهه پیروان خط امام و رهبری متصور است، افزود: جبهه پیروان خط امام و رهبری یا باید به مکانی برای انجام صله رحم سیاسی تبدیل شود یا باید به یک حزب جامع و فراگیر در بدنه اصول‌گرایی تبدیل شود و یا مکلف است برنامه‌ها و اقدامات خود را در راستای ایجاد ائتلافی به منظور حضور مشخص و مقطعی سایر احزاب اصول‌گرا سامان دهد.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه امکان تبدیل این جبهه به حزب در مقطع زمانی کنونی وجود ندارد، تصریح کرد: تبدیل جبهه پیروان خط امام و رهبری به حزب به احتمال زیاد ممکن است به اضمحلال سرمایه های معنوی برخی احزاب ریشه‌دار منجر شود به همین دلیل نیز مقرر شد فعالیت‌های این تشکل عظیم اصول گرایی در جهت هماهنگ سازی گروه ها و تشکل های اصول گرا و با کیفیت سازی آنها سامان دهی و سازمان دهی شود.

باهنر بنیان گذاری بزرگترین تشکل حقوقی اصول گرایی را مهم ترین هدف تلاش های صورت گرفته تاکنون دانست و گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری در نظر دارد به عنوان ریسمانی برای اتصال و وفاق همه مجموعه های اصول گرا عمل کند و به همین دلیل نیز تاکنون تلاشی برای تصاحب تشکیلات محتوایی سیاسی و امکانات مادی نکرده است .

نایب رییس مجلس شورای اسلامی به تدوین منشور اصول‌گرایی توسط جامعتین اشاره کرد و گفت: این منشور که در 24 بند بایدها و نبایدهای جریان اصول‌گرایی را عرضه می کند پس از انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی به عنوان یک تاکتیک مهم جریان اصول‌گرایی مطرح شده و نیروهای وفادار انقلاب را از سایر گروه‌ها تمییز می دهد.

در فضای سیاسی کشور گمانه زنی هایی در مورد ائتلاف دو جبهه اصلاح طلب و اصولگرا و یا ائتلاف میان برخی از احزاب هر دو جناح با هم ، به گوش میرسید که البته این موضوع هم از سوی شخصیت های اصلاح طلب و هم از سوی اصولگرایان چندان مورد استقبال و تایید قرار نگرفت.

جریان اصولگرایی که همواره خود را به دلیل کمیت حضور احزاب و شخصیت های وابسته به خود در تمامی انتخابات کشور، قدرتمند می داند، گرایش چندانی به ائتلاف با جریان مقابل خود ندارد.

از سویی اصولگرایان استان اصفهان (عمدتا جبهه پیروان خط امام و رهبری) به این نتیجه رسیده اند که در شرایط فعلی که اصلاح طلبان هم انگیزه و هم سازماندهی بیشتری برای نقش آفرینی در عرصه انتخابات دارند و به دولت نیز نزدیکتراند، باید به سوی وحدت با برخی تشکل های اصولگرایی مانند جبهه پایداری که زاویه هایی در برخی تاکتیک ها با آنها داشته اند، حرکت کنند.

در جبهه مقابل، اصلاح طلبان استان اصفهان اخیرا با برگزاری نشستی ترکیب شورای راهبردی خود در انتخابات مجلس دهم را تعیین کرده است.

این شورا متشکل از فعالان سیاسی اصلاح طلب استان اصفهان طی دو دهه گذشته هستند که در ستادهای اصلاح طلبان نیز همواره نقش ایفا کرده اند و حالا با توجه به تجربیات خود در انتخابات گذشته درصدد هستند تا در وهله نخست، اتاق فکری که بتواند راهبردها و تاکتیک های سنجیده را به احزاب اصلاح طلب برای ورود به انتخابات ارائه دهد را ایجاد کنند.

اتاق فکری که اکنون با عنوان شورای راهبردی از آن یاد می شود و قطعا در آینده تصمیمات مهمی را در خصوص نوع حضور اصلاح طلبان در انتخابات و شاید شخصیت هایی که از شانس بیشتری برای گرفتن کرسی های مجلس دهم برخورداراند، اتخاذ خواهد کرد.

به هر روی آنچه که تاحدوی شفاف به نظر می رسد این است که نه اصولگریان و نه اصلاح طلبان به ائتلاف با یکدیگر نمی اندیشند و هرکدام در تلاش برای بازسازی بدنه خود از میان آزمون و خطاهای گذشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار