تابناک: رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان گلپایگان گفت: در بازرسی‌های سال گذشته از اصناف شهرستان 517 مورد تخلف شناسایی شد.
کد خبر: ۲۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ 20 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی یوسفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته علی رغم چالش‌هایی که برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت وجود داشت، 9 واحد صنعتی پروانه بهره برداری گرفتند که این رقم در سال 92، شش واحد صنعتی بود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در صنعت مشکلات عدیده‌ای وجود دارد، اما صنعت شهرستان گلپایگان کماکان در غرب اصفهان شاخص است و نمود خوبی دارد و امیدواریم در سال جاری نیز با سیاست‌های دولت جهش خوبی را در این زمینه داشته باشیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلپایگان گفت: شهرستان دارای 2 شهرک صنعتی، یک ناحیه صنعتی و همچنین شهرک سایپا است که دارای 130 واحد صنعتی فعال است و نزدیک به 5 هزار نفر در این واحدهای صنعتی مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه فرش دستباف در شهرستان قدمت و پیشینه زیادی دارد، افزود: درسال گذشته 120 نفر بافنده به بانک‌های عامل معرفی شدند که در مجموع 360 میلیون تومان تسهیلات را جذب کردند و تلاش براین است که بافنده اصلی را از بافنده‌های دیگر تمیز دهیم.

یوسفی اضافه کرد: در سال گذشته بیمه تامین اجتماعی 891 بافنده تمدید شد و 192 نفر نیز سال گذشته بیمه شدند، اما پس از آن با وجود متقاضی برای بیمه، نتوانستیم افراد دیگری را بیمه کنیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان به بازرسی‌های صورت گرفته از اصناف اشاره کرد ادامه داد: 12 هزار و 930 مورد بازرسی و نظارت بر کالا در سال گذشته انجام و 517 مورد تخلف شناسایی شد و به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند .

یوسفی خاطر نشان کرد: بیش از 210 میلیون تومان میزان جرایم پرونده های تشکیل شده است که گرانفروشی، عدم صدور فاکتور، درج نکردن قیمت بر روی اقلام و... از مهم‌ترین تخلفات واحدهای صنفی شهرستان گلپایگان بود.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف مهم اصناف در صدور پروانه کسب، آموزش اصناف است، بنابراین افراد متقاضی پروانه کسب و یا تمدید آن باید 14 ساعت آموزشی را بگذراند و امیدواریم با افزایش این مدت قانونمندی اصناف بیش از پیش ارتقاء یابد و شاهد بازاری متعادل و قانون مند باشیم.

علی یوسفی یادآورشد: هشت مجوز پروانه بهره برداری واحد صنعتی در قالب پنج واحد پروانه جدید و سه واحد طرح توسعه با اشتغالزایی برای 194 نفر در سال گذشته صادر شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار