شهرهای مازندران همچنان درگیر معضلی دیرینه؛
دفع زباله در مازندران حتی دامنگیر شهرهای ساحلی این استان نیز بوده به گونه ای که حجم زیادی از زباله‌ها در می توان در اطراف دریا و رودخانه‌ها مشاهده کرد.
کد خبر: ۲۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 19 April 2015
مازندران در سه دهه اخير خود بیش از بیست استاندار به عنوان نماينده عالي دولت هاي مختلف  به خود ديده كه هر كدام ؛ يكي از ماموريت هاي اصلي خود را توجه به محيط زيست و حل معضل زباله اعلام كرده اند اما اين مسئله همچنان لاينحل مانده است.
استان مازندران روزانه شاهد تولید بیش از دو هزار و ۸۰۰ تن زباله است که به دلیل کمبود زمین در شهرهای مختلف استان با مشکلات زیاد و هزینه های میلیاردی به نقاط دور کوهستانی و جنگلی حمل و دفن می شود ولی همچنان این زباله ها تبعات و مخاطرات زیست محیطی فراوان خود را به همراه دارد.
دفع زباله در مازندران حتی دامنگیر شهرهای ساحلی این استان نیز بوده به گونه ای که حجم زیادی از زباله‌ها در می توان در اطراف دریا و رودخانه‌ها مشاهده کرد.
از سویی دیگر با توجه به اینکه روستاهای مازندران در کنار یکدیگر و در مجاورت شهرهای استان قرار دارند معضل زباله روستاها نیز به زباله شهرهای استان اضافه شده و حتی نوع زباله های روستایی نیز با شهرها یکسان شده است.
از جمله شهرهای درگیر معضل زباله، شهر زیبا و توریستی محمودآباد است که این مشکل باعث شد تا فرماندار این شهر از متولیان امر انتقاد نماید.
 فرزانه که در نشست تخصصی دهیاران بخش مرکزی شهرستان محمودآباد سخن کی گفت در این باره اظهار داشت: در کشور ما زباله یک معضل محسوب می شود اما در اکثر کشورها از زباله بعنوان طلای کثیف نامبرده میشود چرا که با برنامه ریزی و دستیابی به راه حل آنرا تبدیل میکنند ولی متاسفانه در محمودآباد بدترین محل ممکن برای دپوی زباله انتخاب شده است و من در اولین روزهای حضورم در فرمانداری این مسئله را پیگیری نموده  وتا کنون جلسات مختلفی برای ساخت زباله سوز تشکیل داده که هیچکدام از پیمانکاران نتوانستند انتظارات شهرستان را در این امر برآورده نمایند و این نوید را خواهم داد در آینده ی نزدیک پرونده زباله برای همیشه بسته خواهد شد و راهکاری قطعی برای آن ارائه خواهد شد.
اینکه فرزانه نوید حل مشکل را داده امری است که آنرا در این فرصت به فال نیک می گیریم اما جهت یادآوری وی و دیگر مسئولین این شهرستان باید گفته شود مدیران زیادی تا کنون و در طی این سال ها قول حل این مشکل را داده اند که متاسفانه عملی نشده است.
به هر حال ما نیز همانند مردم شهرستان محمودآباد منتظر می نشینیم و نظاره گر خواهیم بود فرماندار محمودآباد و تیم کاری او چه راهکاری را برای برون رفت از این مشکل اتخاذ خواهند کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار