کد خبر: ۲۴۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳ 22 June 2016
به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز سه شنبه در نخستین نشست شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در زاهدان اظهار داشت: نشست ها و یادواره های شهیدان نباید رنگ و بوی سیاسی به خود بگیرد چون شهدا بر نیت الهی خود رفتند و آسمانی شدند.
وی گفت: شهدا بر موضع حق قرار دارند که این نکته را خداوند در کتاب آسمانی خود بارها ذکر کرده است.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: نوع نگاه به شهید را خداوند در قرآن کریم برای جهانیان ترسیم کرده که باید نگاه ما به شهدا متفاوت باشد.
هاشمی بیان کرد: صداقت و پاکی شهیدان را باید در رفتار و نگاه خودمان نهادینه کنیم زیرا آنان بر گردن ما حق دارند.
وی تصریح کرد: شهید به مرحله ای از آگاهی رسیده است که خودش را وقف به خداوند کرده که این چنین مقامی ماندگاری دارد.
وی گفت: برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود تا این عزیزان همیشه در ذهن مردم جاوید بمانند.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آیات فراونی در قرآن کریم در تکریم مقام شامخ شهید آمده که برای ما انسانها یک الگوی مناسبی برای ارزش نهادن به این بزرگواران به شمار می آید.
هاشمی بیان کرد: نهاد فرهنگی دانشگاه و آموزش و پرورش بسته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را آماده و تحویل دبیرخانه این مجمع دهد.
وی ادامه داد: دانشگاه آغازگر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است چون محل گردش تاریخ به شمار می آید و به این نکته باید توجه اساسی شود.
وی تصریح کرد: باید جریان عشق در مجالس شهدا شکل گیرد و این کار دستگاه های فرهنگی است که وظیفه خودشان را در این رابطه انجام دهند.
وی گفت: آسیب شناسی کمرنگ شدن نوع نگاه های مردم نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت صورت گیرد و دست اندرکاران راهکارهای آن را ارائه کنند.
وی با اشاره به اینکه در ایران اقوام زیادی وجود دارد افزود: برگزاری کنگره ملی شهدای اقوام در کشور یک ضرورت اساسی است که مسئولان مربوطه به این موضوع توجه خاصی داشته باشند.
استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تصریح کرد: دلیلی ندارد هر وقت یک مقام کشوری و استانی خواستار دیدار با خانواده شهیدی است فقط به دیدار افراد خاصی برویم و از سایر خانواده های این عزیزان غافل شویم.
هاشمی بیان کرد: بعضی از خانواده های شهیدان در سیستان و بلوچستان وجود دارند که حتی یک بار مسئول استانی و کشوری به دیدار آنان نرفته و باید در این زمینه نوع نگاه خودمان را تغییر دهیم.
عباس پالاش مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در این نشست گزارشی از روند خدمات رسانی به خانواده های زیرپوشش این نهاد ارائه کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار