کد خبر: ۲۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 15 April 2015
 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: پروژه پارک موزه دفاع مقدس اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که هم باغ‌موزه و پارک‌موزه دفاع مقدس را در خود جای داده است و هم از نگاه میراثی و گردشگری به آن توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، منطقه مازندران عبدالله ملکی ظهر امروز در همایش اسوه‌های صبر و مقاومت که به ‌منظور تجلیل از مقام شامخ مادران و همسران شهدا در سالن غدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، با بیان اینکه یاد و نام شهدا باید برای همیشه در حافظه تاریخ حفظ شود، گفت: جامعه اسلامی نقش ارزنده‌ای در حفظ حقیقت اسلام داشتند.

وی با اشاره به پروژه بزرگ پارک‌موزه دفاع مقدس مازندران افزود: این پروژه اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که هم باغ‌موزه و پارک‌موزه دفاع مقدس را در خود جای داده است و هم از نگاه میراثی و گردشگری به آن توجه شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، با بیان اینکه پارک‌موزه دفاع مقدس در سه فاز طراحی شده است،افزود:فاز نخست آن شامل سازه‌ها، ساختمان‌ها و محتوایی است که بیان‌گر عملیات والفجر هشت است و در آن، رودخانه اروند به‌عنوان محل رزم ایران و در مقابل نیز منطقه فاو که در دست رژیم بعث عراق بود را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رودخانه «تجن» شهر ساری به نمایش‌ گذارده می‌شود.

وی با اشاره به ورود مسافران میلیونی به مازندران افزود: این پروژه که در واقع میراث دفاع مقدس و تاریخ مازندران است، می تواند در جذب گردشگران نقش بسزایی داشته باشد.

ملکی اظهار کرد: در فاز دوم نیز «هفت‌تپه» مقر لشکر ویژه 25 کربلا را به نمایش درمی‌آوریم که 70 درصد کارهای سازه‌ای آن انجام شده است.

وی افزود: در فاز سوم نیز برجستگی‌های مهم دفاعی، میراثی، گردشگری، تاریخی و فرهنگی مازندران با عنوان «مازندران در گذر تاریخ» را به نمایش می‌گذاریم که در مجموع، فعالیت بی‌نظیری است.

این مسئول درباره کندی روند احداث این پروژه ملی، گفت: تملک زمین و منابع مالی، دو مشکل اساسی در کندی پروژه پارک‌موزه دفاع مقدس مازندران است که در فاز نخست، غیر از امکانات محتوایی، تأمین 20 میلیارد تومان اعتبار را برای احداث سازه‌ای به مسئولان مربوطه از جمله استانداری مازندران درخواست دادیم.

وی نقش خانواده‌های شهدا در بخش محتوایی این پروژه را مهم دانست و خاطرنشان کرد: بدون همراهی و کمک آنها، قدم گذاشتن در این اقدام بزرگ موفقیت آمیز نبود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار