منتخب مردم یزد در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: این استان ظرفیت های لازم برای تبدیل شدن به شهر هوشمند را دارد بگونه ای که تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و ارائه نسخه الکترونیکی برای بیماران نمونه هایی مطلوب در این زمینه است.
کد خبر: ۲۳۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 16 May 2016

به گزارش تابناک یزد،سید ابوالفضل موسوی با اشاره به حضور بیماران غیر بومی در استان بر گردشگری سلامت درمانی در این خطه تاکید کرد و افزود: شایسته است با برنامه ریزی از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

وی با اشاره به فرهنگ کار خیر و وجود خیران در استان یزد اظهار کرد: با برنامه ریزی و تعیین چشم انداز می توان از ظرفیت خیران در راستای تامین نیازمندی های سلامت استان نیز استفاده کرد.
منتخب مردم یزد در مجلس دهم تعیین جایگاه یزد در برنامه ششم توسعه برای ارتقای شاخص های بهداشت و درمان و تعیین وظایف و مسئولیت های منتخبان مردم استان به منظور پیگیری امور و رفع مشکلات را خواستار شد.
کمال دهقانی منتخب مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر اولویت تخصیص بودجه دولتی در سه بخش بهداشت و درمان، حمل و نقل عمومی و آموزش و پرورش تاکید کرد.
محمدرضا صباغیان نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست، نیز ساماندهی مطب پزشکان، توزیع عادلانه پزشکان متخصص و تجهیر مراکز درمانی مناطق کمتر برخوردار با هدف عدم مراجعات غیرضروری مردم به مرکز استان جهت درمان را خواستار شد.
*** شهرک سلامت و توریسم درمانی الویت اساسی درمان استان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم شهرک سلامت ، توریسم درمانی و اجرای هدفمند طرح تحول نظام سلامت را سه اولویت اساسی این دانشگاه بیان کرد و گفت: از زمان اجرای طرح تحول سلامت تعداد بیماران بستری در سال 94 نسبت به 93 ، 37.7 درصد رشد داشته است.
علی دهقان اظهار کرد: همچنین در این مدت 241 هزار و 90 نفر در بیمارستان های دولتی و 333 هزار و 929 نفر هم از خدمات بستری در بخش اورژانس بهره مند شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با تاکید بر اینکه امروزه بیماریهای غیر واگیر دار چالش اصلی سلامت محسوب می شود خاطرنشان کرد: بیش از 76 درصد کل بار بیماری ها به بیماریهای غیرواگیر اختصاص دارد.
محمدحسن لطفی اظهار کرد: الگوی نامطلوب تغذیه ، فشارخون بالا ، اضافه وزن و چاقی ، کم تحرکی ، مصرف دخانیات و قند خون بالا موجب بروز بیماریهایی نظیر بیماریهای قلبی عروقی ،سرطان ها ،بیماریهای مزمن تنفسی ،دیابت، سوانح جاده ای ، افسردگی ماژور و سکته مغزی می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به روند رو به افزایش سوء مصرف مواد و استعمال دخانیات ،کم تحرکی ،پرفشاری خون ،چاقی و افزایش کلسترول خون در استان تصریح کرد: در حال حاضر بیماریهای قلبی عروقی (40درصد) علت مرگها، سرطانها (13 درصد)، دیابت (13 درصد) و مابقی مرگ و میرها به بیماریهای مزمن تنفسی چون آسم و برونشیت مزمن اختصاص دارد.
هم اکنون 14 بیمارستان دولتی در استان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی فعالیت می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار