رئیس اتاق اصناف یزد با انتقاد از نحوه برخورد با قاچاق کالا در اصناف یزد گفت: جلوی قاچاق را باید از مبدأ بگیرند.
کد خبر: ۲۲۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 12 May 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدمهدی باغستانی  با اشاره به مشکلات واحدهای صنفی در سطح استان اظهار داشت: متاسفانه نحوه برخورد و مبارزه با قاچاق کالا در استان یزد به قدری بی‌برنامه و آشفته است که اصناف یزد از این برخوردها به تنگ آمدند.

وی با بیان اینکه اصناف مخالف با برخورد در زمینه قاچاق کالا نیست ادامه داد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا برخوردهای تندی را با اصناف و مغازه‌داران یزدی دارد که در شان مردم یزد نیست.

این مسئول با بیان اینکه هر طرحی در کشور ابتدا به صورت آزمایشی در یزد اجرا می شود افزود: در حدود چهارماه است که این مسئله در استان یزد شدت بیشتری به خود گرفته و نارضایتی‌هایی را در سطح اصناف ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: اگر این رویه نادرست تداوم داشته باشد ممکن است بسیاری از واحدها حتی تعطیلی چندماهه داشته باشند.

باغستانی با تأکید بر اینکه چلوی قاچاق کالا را باید از مبدا گرفت تصریح کرد: ماه گذشته دو واحد زرگری در یزد به بهانه قاچاق کالا تعطیل شد اما بعدا روشن شد که قاچاق نبوده و بر اساس ظن و گمان این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 53 قانون مبارزه با قاچاق، بر اساس ظن بر قاچاق بودن، هر کالایی را جمع می‌کنند و با این کار موجب تعطیلی چندماهه برای اصناف و نارضایتی خواهند شد.

رئیس اتاق اصناف یزد عنوان کرد: متاسفانه کالای قاچاق از همه شهرها به راحتی عبور می‌کند و زمانی که به یزد می‌رسد  بی آنکه به مسیر طولانی و مبادی عبوری کالای قاچاق توجه کنند، در سطح واحدهای صنفی با آن برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: برخورد ضربتی با کالای قاچاق در سطح بازار و پلمب واحدهای صنفی در سطح شهر بدون تشخیص انجام می‌شود که تقاضا داریم تا مسئولان در این زمینه در نحوه برخورد تجدید نظر کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار