رئیس دانشگاه جوادالائمه یزد با اشاره به بهره‌گیری این مرکز آموزشی از اساتید مجرب گفت: تلاش دانشگاه جوادالائمه بر تربیت دانشجویان کارآفرین است.
کد خبر: ۲۲۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 05 May 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدعلی وحدت در ششمین آیین نکوداشت استاد پیشکسوت و نمونه در استان یزد اظهار داشت: دانشگاه جوادالائمه همواره تلاش داشته تا دانشجویانی را تربیت کند و آموزش دهد که با مهارت وارد بازار کار شوند و کارآفرین برای جامعه باشند.

وی با بیان اینکه شاخصه اصلی دانشگاه امام جواد تمرکز بر تربیت دانشجویان کارآفرین است ادامه داد: چشم‌انداز دانشگاه جوادالائمه رسیدن به جایگاه برتر در استان است ضمن اینکه تلاش می‌کند تا در سطح ملی نیز برجسته باشد و در بین دانشگاه‌های بین‌المللی نیز فعال شود.

رئیس دانشگاه جوادالائمه یزد اضافه کرد: اعضای هیأت امنا و موسس این مرکز آموزشی بر کیفیت در امر آموزش تاکید دارند و به همین دلیل رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه به گونه‌ای انتخاب شده که متقاضی زیاد دارد و فارغ‌التحصیلان آن به راحتی شاغل خواهند شد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به برقراری ارتباط تنگاتنگ و متقابل میان دانشگاه امام جواد و صنعت، تجارت و خدمات گفت: باشگاه کارآفرینی، مرکز نوآوری خیام و مرکز رشد هنر معماری در این دانشگاه تاسیس شده تا در زمینه‌های مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس دانشگاه جوادالائمه یزد افزود: دانشجویان این مرکز می‌توانند با کمک این مراکز در رشته‌های تحصیلی خود با گرایش‌هایی که دارند از خدمات آن بهره‌مند شده و در کنار اساتید برجسته آموزش‌های لازم را فراگیرند.

وحدت با بیان اینکه استان یزد حرف‌های بسیاری در زمینه صنعت گردشگری برای گفتن دارد اظهار داشت: دانشگاه جوادالائمه درصدد تاسیس مرکز رشد گردشگری است و اقداماتی نیز در این زمینه انجام داده است که به زودی شاهد بهره‌برداری از این مرکز خواهیم بود.

وی از امضای تفاهم‌نامه‌های مختلف مرکز آموزش عالی جوادالائمه با دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و اتاق بازرگانی خبر داد و بیان داشت:  هدف اصلی این دانشگاه، مهارت‌آموزی به دانشجویان و کمک به اشتغال آن‌ها پس از فارغ التحصیلی است.

رئیس دانشگاه جوادالائمه یزد عنوان کرد: از دیگر فعالیت‌های این مرکز برگزاری آزمون‌های زبان توسط وزارت علوم است و در سال جاری نیز آزمون تافل را برگزار خواهیم کرد تا دانشجویان مناطق جنوبی کشور و استان یزد مجبور نباشند برای شرکت در این آزمون‌ها به تهران بروند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با معرفی دانشگاه به عنوان یکی از مراکز مهم آموزش عالی در استان بیان کرد: این مرکز با دو هزار و 300 دانشجو در 49 کد رشته آموزشی در زیرگروه‌های علوم انسانی، فنی مهندسی، معماری و هنر اقدام به جذب دانشجو می‌کند.

وحدت با بیان اینکه برخی از رشته‌های تحصیلی نیز اختصاصی دانشگاه امام جواد است، افزود: دانشجویان این مرکز در مقاطع کاردانی تا کارشناسی ارشد به تحصیل خواهند پرداخت.

در ادامه این آیین، استاد محمود مرجانی در سخنانی داشتن هوش و ایمان، انتقال تجربه و علم را برای موفقیت بیشتر دانشجویان ضروری خواند و گفت: در این 50 سال حتی یکبار هم بدون وضو در کلاس درس حاضر نشدم.

وی احساس مسؤولیت در قبال دانشجویان را از ضرورت‌های اخلاقی اساتید برشمرد و ادامه داد: معلمی عشق، علاقه، ایثار، فداکاری و مسئولیت است و اگر عشق نداشته باشیم نمی‌توانیم در این مسؤولیت به درستی ایفای نقش کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار