کد خبر: ۲۱۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 24 April 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون فنی و عمرانی شهرداری یزد با ذکر این که حسینیه امیرچقماق و بعثت، قرینه يكديگر بوده‌اند، از ادامه‌ي بازسازی میدان‌هاي بعثت و اميرچخماق در سال‌جاری خبر داد.

 "محمدرسول طهماسبي" در اين رابطه تصريح كرد: براساس سوابق و عکس‌های موجود و پژوهش‌های صورت گرفته، حسینیه بعثت و حسینیه امیرچقماق در شهر يزد قرینه‌ي يكديگر بوده‌اند اما بخشي از حسینیه بعثت با گذشت زمان و بر اثر فرسایش یا تخریب‌های انجام شده، به صورت کامل از بین رفته که در سال‌های اخیر شهرداری یزد با همکاری میراث فرهنگی درصدد بازسازی و پیرایش آن برآمده است.

وي خاطرنشان کرد: نیمی از ضلع غربی حسینیه بعثت تا اواخر پارسال تکمیل شده و ضلع شرقی آن هم در دستور کار بازسازی شهرداری و شرکت مسکن‌سازان قرار گرفته به طوری که هفته‌های گذشته، هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های خدمات‌رسانی انجام شده و حفاری برخی از ستون‌های آن آغاز شده است.

طهماسبي ابراز امیدواری كرد كه در صورت همكاري شرکت‌های خدمات‌رسان و کسبه محل، ضلع شرقی اين ميدان نيز در سال جاري با توجه به اعتباری که برای آن دیده شده، ساماندهی و بهسازی شود.

وي در خصوص میدان امیرچقماق نيز اعلام کرد: طی دو سال گذشته بخشی از کف‌سازی‌های حسینیه و آبنما انجام شده است، اما جهت تکمیل آب‌نمای آن، نیاز به تأسیسات خاصي است که خریداری شده و براساس وعده‌ای که داده شده، تا پایان اردیبهشت ماه مراحل پایانی آن انجام می‌شود.

معاون عمراني شهردار با بيان اين كه یال‌های دو طرف حسینیه امیرچقماق در سال گذشته تکمیل و بازسازی شده، گفت: مسیرهای دسترسی به اين ميدان در سال جاری در دستور کار قرار گرفته و عمليات اجرايي آنها در شش ماهه اول امسال آغاز و همانند خیابان مسجد جامع، کف‌فرش‌ها با سنگ‌های قلوه و خاص، فرش می‌شود.

وي در بخش ديگري از سخنانش، وضعیت سه تقاطع غیرهمسطح میدان آیت الله خاتمی، مهرآوران و شهید قهاری سعید را تشریح کرد و گفت: عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان آیت الله خاتمی از حدود سه ماه پیش آغاز شده و مراحل اجرایی میدان آن، تکمیل و ترافیک برقرار شده است.

وي اظهار كرد: در حالی که طرح در مرحله خاک‌برداری قرار گرفته، مسیرهای رمپ و دسترسی زیرپل به دلیل وجود تأسیسات گاز بلوار دهه فجر تقریباً متوقف است تا جابجایی تأسیسات انجام شود.

طهماسبی در اين زمينه يادآور شد: البته تاسيسات برق اين تقاطع توسط شهرداری یزد و با همکاری شرکت توزیع برق، جابجا شده و به صورت شبکه برق زمینی به اجرا درآمده است.

وي در مورد اين طرح ابراز اميدواري كرد كه تا شش ماه آینده بتوان آن را تکمیل و به بهره‌برداری رساند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همچنین با یادآوری این که اصلاح هندسی و میدان دسترسی بلوار مناجات در سال گذشته در راستای اجرای تقاطع غیرهمسطح مهرآوران انجام شده است، اظهار كرد: اين طرح با اعتبار پیش‌بینی شده در سال جاری ادامه می‌یابد و عملیات عمرانی آن در ماه‌های آینده اجرا می‌شود.

وی تقاطع غیرهمسطح شهید قهاری سعید را سومين تقاطع در دستور كار شهرداري در سال جاري معرفی کرد و گفت: با توجه به نياز به جابجايي تاسيسات آب و برق، عملیات اجرایی هم‌اكنون تقريباً متوقف است.

طهماسبی با بيان اين كه امیدواریم با خاکبرداری اين تقاطع، دسترسی بلوار مدرس به خیابان شهید جعفری باز شود، درخصوص بلوار شهید قهاری سعید نيز گفت: این بلوار ادامه پل شهید قهاری سعید تا بلوار مدرس است که در دست اجراست و در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهر در پايان نيز با اشاره به نهضت آسفالت شهر يزد در سال گذشته، میزان آسفالت انجام شده را بالغ بر یک میلیون و 100 هزار مترمربع عنوان کرد که با هزینه‌ای بالغ بر 330 میلیارد ریال انجام شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار