برادران عالمیان (نوشاد و نیما) افزون بر موفقیت در مسابقات انتخابی المپیک و کسب 2 سهمیه المپیک برای جامعه ورزش مازندران و ایران، به محدوده یک رکورد تاریخی در تاریخ المپیک کشور وارد شدند.
کد خبر: ۲۱۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸ 16 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، پس از پیروزی نیما عالمیان برابر برادرش نوشاد در فینال مسابقات انتخابی المپیک برزیل و راهیابی وی به این مسابقات امروز نوشاد عالمیان نیز توانست در گروه شانس مجدد به این مسابقات راه یابد.

امروز مرحله دوم رقابتهای کسب سهمیه المپیک در هنگکنگ برگزار شد و نوشاد عالمیان موفق شد با پیروزی برابر جیانگ تیانی از کشور هنگ کنگ سومین سهمیه ایران را کسب کند تا هم دهمین المپیکی جامعه ورزشکاران مازندران در ریو باشد و هم برای اولین مرتبه سهمیه پینگ پنگ ایران در المپیک را به 3 ورزشکار برساند.

نوشاد عالمیان با رنکینگ جهانی 132 در حالی که در گیم اول 8 – 11 به تیانی با رده جهانی 55 باخت اما توانست در گیمهای بعدی با امتیازات 11 – 5 ، 11 – 5 ، 11 – 6 و 11 – 4 به پیروزی دست یابد تا برای دومین بار به المپیک راه پیدا کرده باشد.

پیش از این ندا شهسواری دیگر هموطن ما نیز در بخش بانوان به المپیک راه یافته بود و این سهمیهها درحالی برای کشورمان رقم خورد که پیش از این، مسابقات کسب سهمیه در ایران برگزار میشد ولی در این دوره از رقابتها در هنگ کنگ انجام شد که کار را برای ملی پوشان ما سخت تر کرده بود.

همچنین امروز اعلام شد که فدراسیون تنیس روی میز به سه ملی پوش المپیکی و مربیان آنها هرکدام مبلغ 3 هزار دلار پاداش پرداخت کرد.

نکته مهمتر اینکه پس از رسول و امیر خادم اعضای تیم ملی کشتی ایران در سالهای گذشته، برادران عالمیان (نوشاد و نیما) تبدیل به دومین برادران تاریخ ورزش ایران شدند که توانستند سهمیه المپیک کسب کنند و از این جهت به همراه برادران خادم رکورددار حضور خانوادگی در المپیک هستند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار