رئيس ستاد انتخابات استان يزد گفت: براي برگزاري مطلوب انتخابات مرحله دوم پيش بيني هايي درباره برگ تعرفه، تامين صندوق اخذ راي، مباحث آموزشي و امنيتي در دستور كار قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۰۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 09 April 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدعلي طالبي در نشست خبري به مناسبت در پيش بودن مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه مهريز (بافق، ابركوه، خاتم، بهاباد و مهريز) با ابراز خرسندي از برگزاري مطلوب انتخابات هفتم اسفند سال گذشته، بر رعايت اصل بي طرفي توسط برگزاركنندگان مرحله دوم انتخابات در اين حوزه تاكيد كرد.

به گفته وي در اين حوزه انتخابيه كه با داشتن پنج شهرستان و سه بخش به نوعي بزرگترين حوزه انتخابيه كشور محسوب مي شود نامزدها در مرحله نخست (هفتم اسفند) موفق به كسب يك چهارم آرا نشدند و انتخابات به مرحله دوم كشيده شد.
وي افزود: هرچند قرار است يك نماينده از مجموع چهار نماينده استان يزد در مرحله دوم از حوزه مهريز انتخاب شود اما اين انتخابات با توجه به درگير شدن نيمي از شهرستان هاي استان در آن اهميت فراواني دارد.
طالبي ادامه داد: متولدين 10 ارديبهشت 1377 و قبل از آن و افرادي كه در مرحله اول از اين حوزه انتخابيه در انتخابات شركت كرده اند و يا در اين مرحله راي نداده اند واجد شرايط راي دادن در مرحله دوم هستند.
وي اضافه كرد: تعداد واجدان شرايط راي دادن حوزه انتخابيه مهريز در مرحله دوم 121 هزار و 293 نفر به علاوه متولدين 8 اسفند 1376 تا 10 ارديبهشت 1377 (18 سال به بالا) است.
اين مسئول گفت: تبليغات مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي از دوم ارديبهشت ماه آغاز مي شود و نامزدها يك هفته براي انجام تبليغات مهلت دارند.
طالبي با اشاره به برخي تخلف ها در مرحله اول انتخابات در خصوص نصب بنرهاي تبليغاتي نامزدها در سطح شهر و اندازه عكس هاي چاپ شده از آنها تصريح كرد: با توجه به حضور تعداد محدود نامزدها در مرحله دوم، توجه بيشتري به اين موضوع شود و تخلفي صورت نگيرد.
وي با اشاره به اهميت نقش رسانه هاي گروهي در اطلاع رساني اخبار و حضور پرشور مردم در انتخابات اظهار اميدواري كرد حضور مردم در اين مرحله از انتخابات نيز پرشور و قابل قبول باشد.
طالبي با بيان اينكه تعداد شعبه هاي اخذ راي مرحله دوم در حوزه انتخابيه مهريز (بافق، ابركوه، خاتم، بهاباد) مانند مرحله اول 193 شعبه است، ادامه داد: از اين تعداد 102 شعبه شهري و 91 شعبه روستايي است.
معاون استاندار يزد تعداد شعبه هاي ويژه بانوان را در حوزه مهريز 21 شعبه عنوان و اضافه كرد: از مجموع شعبه هاي اخذ راي در اين حوزه 133 شعبه ثابت و 60 شعبه سيار است.
رئيس ستاد انتخابات استان يزد با يادآوري فعاليت هاي انجام شده درباره انتخابات هفتم اسفند ماه گفت: در اين دوره باوجود نگراني هايي كه در خصوص ردصلاحيتها وجود داشت شاهد رقابت انتخاباتي و حضور پرشور مردم بود.
وي افزود: براي انتخابات هفتم اسفند از مجموع 172 داوطلب ثبت نام شده در نهايت 55 نفر به عنوان نامزد انتخابات به طور جدي رقابت كردند و خلق 74.2 درصد مشاركت مردم در اين انتخابات بسيار خوشايند و در مجموع 10 دوره انتخابات مجلس بي سابقه بود.
اين مسئول ادامه داد: استان يزد در انتخابات هفتم اسفند از نظر ديگر شاخص هاي سنجش قانونمندي از جمله استفاده از سيستم جامع انتخابات درخشان ظاهر شد و رتبه نخست كشور را كسب كرد.
طالبي اضافه كرد: يزد در انتخابات هفتم اسفند ماه از نظر نقص در تجميع آرا، انجام صحيح استعلام شناسنامه راي دهندگان و آنلاين بودن شعبه هاي اخذ راي وضعيت بسيار مطلوبي در كشور داشت و با برقراري رصد مناسب، سبب مديريت شايسته انتخابات شد.
وي اظهار كرد: براي برگزاري مطلوب انتخابات هفتم اسفند 30 نشست ستاد انتخابات استان و300نشست مرتبط با 750 مصوبه برگزار و تعامل مطلوبي با هيات هاي نظارت و بازرسي برقرار شد كه نتيجه آن تائيد صحت انتخابات در كوتاهترين زمان توسط شوراي نگهبان بود.
انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي هفتم اسفند 1394 برگزار شد و با شمارش آراي مردم استان يزد، در حوزه انتخابيه مهريز (بافق، ابركوه، خاتم، بهاباد) محمدرضا صباغيان با 27 هزار و 483 معادل 24.57 درصد و محمدرضا بابايي با 22 هزار و 141 راي معادل 19.79 درصد بيشتر آرا را كسب كردند و انتخابات در اين حوزه به دور دوم كشيده شد.
در ديگر حوزه هاي استان يزد نيز محمدرضا تابش، كمال دهقاني فيروزآبادي و سيدابوالفضل موسوي بيوكي به ترتيب از حوزه هاي اردكان، تفت (ميبد و تفت) و يزد (يزد و اشكذر) به مجلس شوراي اسلامي راه يافتند.
استان يزد با يك ميليون و 70 هزار نفر جمعيت چهار نماينده راهي مجلس مجلس شوراي اسلامي خواهد كرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار