کد خبر: ۲۰۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 03 April 2016

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس گفت که نخستین صندوق بازگشت کتاب استان البرز در مقابل کتابخانه علامه امینی این شهرستان طراحی و نصب شد.

گلشن شیر محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این طرح به منظور تسهیل در بازگشت کتاب به کتابخانه در زمان تعطیل بودن کتابخانه و افزایش بازگشت کتاب و همچنین کاهش شدید تاخیر در بازگشت منابعه کتابخانه برای اولین بار در کشور طراحی و در مقابل کتابخانه علامه امینی نصب شده است که در این مدت شاهد افزایش بازگشت کتابهای امانی بوده ایم.

وی در ادامه گفت : برخی از افراد از اظطراب اینکه کتاب را با تاخیر برگردانند عضو کتابخانه نمی شوند کاهش میزان استرس در بین اعضا برای بازگرداندن کتاب هایی که در بازگشت آنها به کتابخانه تاخیر وجود داشته و در نتیجه افزایش عضویت را به دنبال داشته است.

وی افزود: این طرح به تسهیل امر بازگشت کتاب برای کاربران و همچنین کتابداران و عدم نیاز به مراجعه حضوری به میز امانت و اتلاف وقت برای برگرداندن کتب منجر شده است .

وی اظهار کرد: در واقع بازگشت سریع کتاب به چرخه امانت و استفاده بهینه از آن متحمل نشدن هزینه توسط اعضا و کاهش تنش بین کتابدار و عضو به حداقل می رسد و این موضوع به ارتقا فرهنگ مطالعه مفید کمک شایانی خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار