نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس بر لزوم ارائه راهکار در مورد پرداخت عوارض آزادراه تهران ـ شمال توسط بومیان منطقه تاکید کرد.
کد خبر: ۲۰۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 24 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، قاسم احمدی‌لاشکی در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به شعار سال تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: واژه اقتصاد مقاومتی که چند سال پیش از سوی مقام معظم رهبری پیشنهاد شده بود برای مدیران بیگانه نیست، چرا که برخی آن را به ریاضت و تحمل فشارهای اقتصادی تشبیه کرده و برخی نیز از آن به درست عمل کردن و به‌اندازه مصرف کردن و برنامه‌ریزی برای آینده تعبیر کردند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در مراحل نخست در حد شعار، سخنرانی، بنر و در قالب نوشتار و کتابت بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال معظم‌له دو واژه اقدام و عمل را به این شعار اضافه کردند به‌ راحتی می‌توان دریافت که منظور ایشان این بود که حرف و شعار دیگر بس است و اقتصاد مقاومتی باید در عمل پیاده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با تاکید بر اینکه این شعار باید از ابتدا در زندگی شخصی مدیران و مسئولان دستگاه‌های اداری و اجرایی پیاده شود، خاطر‌نشان کرد: رعایت این اصل در مسایل شخصی با پرهیز از نیازهای غیرضروری در زندگی شخصی به‌صورت عادی در خانواده نیز ساری و جاری شده و به‌ تبع آن در اداره نیز لحاظ می‌شود و در نتیجه این امر جامعه نیز به‌راحتی اقتصاد مقاومتی را لمس می‌کند.

وی با قدردانی از تمام کسانی‌ که در انتخابات هفتم اسفندماه سال 94 حماسه آفریدند، اظهار کرد: مجلس دهم باید تلاش کند تا براساس اقتصاد و معاش مردم قدم بگذارد و مباحث مهم اقتصادی را در برنامه‌های خود لحاظ کند.

احمدی‌لاشکی معضل بیکاری را بلا و گرفتاری امروز کشور خواند و تاکید کرد: هیچ غیرمسئولی حق دخالت در حوزه انتخابیه را ندارد، چرا که این‌ نوع دخالت‌ها نوعی آسیب برای شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات دولت و گزارش عملکرد دستگاه‌ها باید برای مردم تبیین شود، تصریح کرد: پروژه‌هایی مانند تونل شهری چالوس، پل شهری، پل سردآبرود، پل کوشکسرا و زیرگذر موسی‌آباد نوشهر از اقدامات خوبی بود که در مدت زمان کوتاهی به‌وقوع پیوست و باید از پیمانکار این پروژه‌ها قدردانی کرد که با وجود 15 میلیارد تومان طلب‌کاری اما برای رضایت و شادمانی مردم زحمت کشید و این پروژه‌ها را به بهره‌برداری رساند.

این مسئول در ادامه گازرسانی به مرزن‌آباد را از اقدامات خوب دولت و همکاری مسئولان و مدیران عنوان کرد و افزود: در حوزه‌های آب‌رسانی، برق‌ و راه و ... تلاش‌های خوبی صورت گرفت و دغدغه بسیاری مردم در این بخش‌ها برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه باید در حوزه فرهنگ شهرستان چالوس نیز اقدامات با جدیت بیشتری صورت پذیرد، تاکید کرد: مکان‌یابی برای مجتمع و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس نیز از جمله نکاتی است که باید مدیریت شود.

احمدی‌لاشکی به تحقق بودجه شهرداری‌های هچیرود، مرزن‌آباد و نوشهر اشاره کرد و یادآور شد: چالوس با بودجه تحقق یافته کمی فاصله دارد که یکی از علت‌هایش ثابت نبودن مدیریت و مدیریت شهری نابسامان آن بود که با انتخاب شهردار در آخرین روز کاری سال 94 امیدواریم این ضعف‌ها و کمبودها جبران شود.

وی در مورد آزادراه تهران ـ شمال و موضوع دریافت عوارضی از بومی‌ها نیز بیان کرد: در این زمینه نباید ذهن‌ها را برای نپرداختن عوارض برای عموم مردم منفی کرد بلکه اصول کار هر آزادراهی دریافت عوارض برای ادامه روند ساخت پروژه‌ها است که با توجه به فشاری که به‌دولت برای ساخت قطعه یک آزادراه تا پایان سال 95 آورده شد، بنابراین منبع درآمدی آن باید از راه این عوارضی‌ها تامین شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با تاکید بر اینکه مبنا باید قانون باشد، تصریح کرد: منظور از عدم پرداخت عوارض در قطعه چهارم آزادراه ارائه راهکارهایی برای بومیان منطقه است که سال‌ها رنج و مشقت حاصل از این پروژه را به‌جان و دل خریدند و علاوه بر آن بیشتر آنها مجبور هستند که روزانه چندین بار این مسیر را طی کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان‌های چالوس، کلاردشت، شهرهای مرزن‌آباد و کجور و ... که مسیر تردد آنها در قطعه چهارم آزادراه است همه یک پیکره هستند، ادامه داد: در این راستا از نیروی انتظامی نیز توقع داریم تا اعلام نتیجه نهایی برای نپرداختن عوارض توسط بومی‌ها همراه مردم بوده و مردم اذیت نشوند.

احمدی‌لاشکی در مورد موضوع زیست‌محیطی و البرز مرکزی که مانع‌تراشی‌هایی را برای برخی از پروژه‌های غیرمرتبط ایجاد می‌کند، گفت: در سالی که با نام اقتصاد مقاومتی مزین شده است و قطعا محدودیت‌هایی را در زمینه تامین منابع مالی و نیروی انسانی در برخی از حوزه‌ها با خود به‌دنبال دارد باید فضا را به بهترین شکل ممکن دید و به بهانه‌های بیهوده پروژه‌ها را قفل نکنند تا منطقه از نظر اقتصادی به‌خاموشی گراییده نشود.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار