سرویس همراه پست در يزد راه‎‎اندازي شد؛
مدیر کل اداره کل پست استان یزد اعلام كرد: شرکت پست همگام با پیشرفت تکنولوژی‏‎‎های ارتباطی متفاوت، سهولت دسترسی به خدمات پستی را با کمترین هزینه از طریق تلفن‎‎های همراه و در قالب سرویس USSD فراهم كرده است.
کد خبر: ۱۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 07 April 2015
خدمات پستی از طریق تلفن همراهبه گزارش تابناک یزد، "مسعود دهقان" خاطرنشان كرد: مردم می‎‎توانند جهت دسترسی به سرویس همراه پست با شماره گیری #193* از طریق خطوط همراه اول و انتخاب خدمات از منوهای سرویس تمامی خدمات پستی را در تلفن همراه خود مشاهده كنند.

وي با بيان اين كه اپراتورهای ایرانسل و رایتل نیز به زودی فعال خواهند شد، ادامه داد: يكي از خدمات ارائه شده در سرویس همراه پست، امكان رهگیری مرسولات پستی است به نحوي كه مشتری در هر لحظه و هر کجا بدون نیاز به دسترسی به اینترنت می‎‎تواند وضعیت مرسوله پستی خود را با استفاده از کد 20 رقمی مرسوله پستی پیگیری كند.

دهقان ديگر خدمات ارائه شده در اين سرويس را امكان رهگیری مرسولات ناجا خواند و در اين مورد گفت: مشتريان از طریق این سرویس خدماتي می‏‏توانند از وضعیت مدارک ارایه شده از سوی ناجا(نیروی انتظامی) مانند شناسنامه، کارت خودرو، گواهینامه و مرسولات نظام وظیفه و غيره نيز مطلع شوند.

وي همچنين از اعلام نزدیکترین دفاتر پستی به متقاضی در قالب سرويس همراه پست خبر داد و تصريح كرد: با فراهم شدن اين امكان، با توجه به موقعیت مکانی مشتری و با استفاده از سرویس USSD شرکت پست، نشانی  نزدیک‌‌ترین دفاتر پستی به متقاضی اعلام می‌شود.

مدير كل پس استان از ديگر خدمات قابل ارائه در اين سرويس پستي نوين به استعلام نرخ پستی، اعلام الکترونیکی به گیرنده مبنی بر وجود نامه آماده تحویل به وی، اعلام الکترونیکی به فرستنده مبنی بر تأیید توزیع نامه به گیرنده، اعلام الکترونیکی به گیرنده مبنی بر وجود امانت آماده تحویل به وی و نيز اعلام الکترونیکی به فرستنده مبنی بر تأیید توزیع امانت به گیرنده، اشاره كرد.

دهقان در مورد مزایای اين خدمت جديد نيز سرويس‎‎دهي مناسب و كارآمد و سريع به مشتريان وفادار، كاهش هزينه‎‎ها توام با افزايش كارايي و پويايي شركت، عدم نياز به نصب نرمافزار خاص و بي‏‏نياز از انجام تنظيمات اوليه گوشي، قابل استفاده بر روي تمام گوشي‏‏هاي تلفن همراه و در دسترس بودن در تمامي نقاط تحت پوشش اپراتورهاي تلفن همراه را ذكر كرد.

وي همچنين توزیع حداکثری مرسولات پستی و جلوگیری از انباشت مرسولات توزیع نشده در باجه های معطله، را از ديگر مزاياي اين سرويس برشمرد.

دهقان در پايان نيز به چگونگی نحوه اجراي اين سرويس اشاره کرد و گفت: به محض ورود اطلاعات مرسوله و شماره تلفن‌های همراه اخذ شده از فرستنده در سامانه قبول و علامت‌‌گذاری آیتم SMS در نرم افزار قبول، یک پیامک اطلاع‎‎رسانی به گیرنده مبنی بر این که یک مرسوله به نام و مقصد شما وارد شبکه پستی شده است، ارسال می‎‎شود.

 

 مدير كل پست استان افزود: سپس هنگامی که بارکد مرسوله در پست مقصد خوانده شود، پیامک دوم مبنی بر این که مرسوله شما به شهر محل سکونت شما وارد و برای توزیع به آدرس شما آماده شده است، به گیرنده ارسال می‎‎شود و به محض توزیع مرسوله مورد نظر نيز پیامکی ارسال خواهد شد با این عنوان که مرسوله ارسالی شما توزیع شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار