نخستین شب شعر آئینی با عنوان "نجوای فاطمی" به همت امور فرهنگی دانشگاه آیت الله حائری میبد برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 09 March 2016
به گزارش تابناک یزد،  "علی اکبر کریمی" مدیر فرهنگی اين دانشگاه در این محفل که با حضور جمع کثیری از علاقمندان و دوستداران شعر و ادب، شعرا و ادیبان به نام استانی از جمله استاد زکریا اخلاقی همراه بود، توضیحاتی پیرامون جایگاه شعر در انتقال مفاهیم دینی و عرفانی و بیان زیبا، صریح و دقیق شخصیت و جایگاه ائمه طاهرین(ع) ارائه کرد.

وي بیان كرد: این برنامه افتتاحیه کانون شعر و ادب دانشگاه است که از فروردین ماه 95 شاهد برگزاری سلسله نشست‌های ادبی و تداوم این قبیل برنامه ها خواهیم بود.

استاد زکریا اخلاقی در این مراسم، شعر آئینی را یکی از مهم‌ترین انواع شعر عنوان و یکی از بخش‌های شعر آئینی را شعر فاطمی توصیف کرد که از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وي پس از ابراز امیدواری به تداوم این جلسات در دانشگاه و برگزاری سلسله جلسات آموزشی و تربیتی در مسیر ارتقاء جایگاه شعر و ادب، غزلی را در وصف مقام و شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها قرائت کرد.

در این مراسم شاعرانه و عرفانی که با بازسازی گوشه‌اي از کوچه بنی‌هاشم و درب نیم سوخته خانه حضرت زهراء(س) همراه بود، شش نفر از دانشجويان و شش نفر از شاعران استان به قرائت اشعار و دلنوشته‌هاي خود پرداختند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار