رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: بالا نبردن امنیت تلفن همراه امکان دسترسی هکرها به مطالب موجود در گوشی را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۸۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 20 February 2016
رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: بالا نبردن امنیت تلفن همراه امکان دسترسی هکرها به مطالب موجود در گوشی را افزایش می‌دهد.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از پایگاه خبری پلیس، علی شفیعی با بیان اینکه دیگر تلفن همراه فقط وسیله‌ای برای گفت‌و‌گو نیست، افزود: گوشی‌های هوشمند تلفن همراه نوعی کامپیوتر دستی هستند که دارای سیستم عامل خاص خود و انواع نرم‌افزارها و اپلیکیشن هستند که برای استفاده‌های گوناگون از سرگرمی گرفته تا امور بانکی استفاده می‌شوند.

وی ادامه داد: گوشی‌های هوشمند دارای قابلیت اتصال به wi-fi و امکاناتی همچون بلوتوث و GPS هستند که اتصال به اینترنت و سایر تجهیزات جانبی مانند میکروفون و هدست را امکان‌پذیر می‌سازد و با این وجود استفاده از چنین دستگاه‌هایی مخاطراتی را نیز به همراه دارد.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر wi-fi و بلوتوث شما روشن باشد، مهاجمان و هکرها می‌توانند به اطلاعات شما بر روی گوشی دسترسی پیدا کنند، پس Wi-fi و بلوتوث را زمانی که از آن‌ها استفاده نمی کنید، خاموش کنید.

این مسئول بیان داشت: برای حفاظت از داده‌ها و جلوگیری از دسترسی‌های غیرمجاز به اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی موبایلتان از پس‌ورد و رمزگذاری داده استفاده و آن‌را فعال کنید.

به گفته رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه، تهیه فایل پشتیبان (Backup) از اطلاعات را به‌طور منظم انجام بدهید، در این‌صورت اگر به هر دلیلی اطلاعات گوشی شما از دست برود شما این امکان را خواهید داشت که آن‌ها را بازیابی کنید و به شبکه اینترنت بی‌سیم ناشناس متصل نشوید، چراکه ممکن است هکرها یک شبکه اینترنت wi-fi بدون نیاز به رمز برای اتصال در اماکن عمومی ایجاد کنند تا بعد از اتصال افراد به آن بتوانند اطلاعاتی که از طریق اینترنت رد و بدل می‌شود را سرقت و ردیابی کنند.

شفیعی با بیان اینکه سیستم عامل گوشی خود را دست‌کاری نکنید، ادامه داد: اعمالی مانند Jailbreak و یا rooting بر روی سیستم عامل گوشی موجب از بین رفتن گارانتی گوشی و آسیب‌پذیری سیستم عامل می‌شود که هکرها می‌توانند آن‌را مورد سوءاستفاده قرار بدهند.

این مقام انتظامی در پایان از کاربران و شهروندان خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا موضوع مربوطه را اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار