کدام گزینه برای حل موضوع منطقه آزاد کردستان مدنظر آشناگر است
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی استان با وجود همه تلاش‌هایی که دولت کرد ولی در مجلس نتوانستند لابی‌گری دقیق انجام دهند و گفت‌وگو شود و مصوبه‌ای داشته باشیم و ان‌شاءالله در دور بعد، با یک مجلس قوی‌تر، هماهنگ‌تر و با قدرت لابی‌گری بیشتر بتوانیم موضوع را حل کنیم.
کد خبر: ۱۸۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵ 18 February 2016

به گزارش تابناک کردستان، علیرضا آشناگر شامگاه چهارشنبه در نشست فعالان سیاسی و فرهنگی استان با نماینده ولی فقیه در کردستان به آماری از داوطلبان حوزه‌های مختلف استان کردستان در ارتباط با انتخابات اشاره و اظهار کرد: تبلیغات قانونی انتخابات از بامداد پنجشنبه آغاز می‌شود ولی غروب امروز و در مسیر عزیمت به دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان متأسفانه شاهد شروع تبلیغات بودیم که جانشین فرمانده انتظامی دستور برخورد را صادر کردند و مجموعه‌ای که باید برخورد را انجام دهند به وظیفه خود عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بحث مشارکت بحثی جدی و البته مورد نظر مقام معظم رهبری است گفت: یکی از جلوه‌های جدی مشارکت سیاسی مردم، انتخابات است، یعنی جدی‌ترین، مهم‌ترین و بارزترین تجلی مشارکت سیاسی را می‌توان انتخابات قلمداد کرد و دلیل امر هم، قابل اندازه‌گیری بودن آن است، یعنی هم در برخی انتخابات‌ها، موضوع، تبدیل به یک وزن‌کشی سیاسی اجتماعی برای گروه‌های مختلف شود و هم فرصتی برای کسانی فراهم کند که برنامه‌های‌شان را به مردم عرضه کنند.

انتخابات می‌تواند زمینه‌ساز افزایش تعلق خاطر مردم به نظام شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: انتخابات می‌تواند زمینه‌ساز اقتدار نظام، افزایش تعلق خاطر مردم به نظام و همبستگی و هم‌گرایی شده و در مجموع می‌توان آن را برکتی برای کشور دانست.

وی با مقایسه آماری از درصد مشارکت مردم کردستان در انتخابات ادوار گذشته مجلس خبرگان و نیز مجلس شورای اسلامی، هدف از ارائه این آمار را ترغیب گروه‌های مختلف فعال و اثرگذار در جامعه برای کمک به شکل‌گیری مشارکت حداکثری عنوان کرد و گفت: طبق نظرسنجی‌هایی که اخیراً انجام شده حدود 16درصد از مردم کردستان هنوز تصمیم قطعی برای حضور یا عدم حضور در انتخابات نگرفته‌اند و 30درصد هنوز بلاتکلیف هستند که اگر یک فعالیت جمعی توسط گروه‌های مختلف و به دور از رقابت‌های جناحی انجام شود می‌توان این افراد را به حضور در صحنه تشویق کرد.

هیچ‌کدام از جریان‌های سیاسی کشور به دنبال تحریم انتخابات نیستند

آشناگر با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ‌کدام از جریان‌های سیاسی فعال درون کشور مطلقاً به دنبال تحریم انتخابات نیستند افزود: آنهایی هم که به دنبال تحریم انتخابات هستند گروه‌های ضدانقلاب، معاند و نیروهای خارج کشور بوده که تلاش آنها در عالم واقعیت تأثیری در تحریم انتخابات ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه برخی جریان‌های سیاسی ممکن است تا اندازه‌ای به صورت نسبی با موضوع مشارکت برخورد کنند، خاطر نشان کرد: به طور طبیعی ما به عنوان دولت معتقدیم که این امر می‌تواند برگ برنده نظام باشد بویژه در مناطقی که دارای تمایزات قومی مذهبی است و علاوه بر این، در مناطق مرزی هم نشان‌گر اقتدار نظام است.

افزایش مشارکت، امیدواری برای تشکیل یک مجلس قوی

وی گفت: اگر هر کدام از ما بتوانیم کمک کنیم که میزان مشارکت افزایش پیدا کند و موفق به ثبت یک رکورد شویم، می‌شود امیدوار بود که یک مجلس قوی که برنامه‌های توسعه‌ای استان را دنبال کند ـ که البته همه به نقش مجلس در این حوزه واقف هستند ـ شکل گیرد.

آشناگر به موضوع منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه مریوان اشاره کرد و افزود: منطقه آزاد تجاری صنعتی استان با وجود همه تلاش‌هایی که دولت کرد ولی در مجلس نتوانستند لابی‌گری دقیق انجام دهند و گفت‌وگو شود و مصوبه‌ای داشته باشیم و ان‌شاءالله در دور بعد، با یک مجلس قوی‌تر، هماهنگ‌تر و با قدرت لابی‌گری بیشتر بتوانیم موضوع را حل کنیم.

وی به تعداد شعب ثابت و سیار اخذ رأی شهری و روستایی و آمار واجدین شرایط شرکت در انتخابات در کردستان اشاره و تصریح کرد: جذب آرای کسانی که هنوز تصمیم به مشارکت نگرفته‌اند باید مد نظر همه باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
هر دو نمونه شم دیدیم به قول معروف بالاشو دیدیم پایینشو هم دیدیم. مجلس هماهنگ با دولت مجلس قبلی بود که با دولت قبلی هماهنگ بود و از داخلش اینهمه ... بلند شد. مجلس هماهنگ با دولت هم مجلس دوره اول ریاست جمهوری رئیس دولت اصلاحات بود که کاری کرد کارستان و تا می توانست به دولت ایشان ضربه زد و هر روز به خاطر گران شدن 10 تومانی تخم مرغ و 100 تومانی گوشت از ایشان توضیح می خواست غافل از اینکه رئیس دولت اصلاحات تنها رئیس جمهوری بود که در 8 سال خدمتش بنزین و کالاهای اساسی تغییر قیمت نداشتند و مردم نسبت به آینده امیدوارتر شده بودند.
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
شما فعلا نتیجه رو اعلام کن.مابقی پیشکش.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار