مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در راستای ارائه به موقع و پاسخگویی به مطالبات مشتریان به سرویس‌های دیتا بستر، در حال حاضر ۲۳۸ هزار و ۵۵۵ پورت مخابراتی در استان ظرفیت‌سازی شده است.
کد خبر: ۱۱۶۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱ 13 May 2024

به گزارش تابناک کردستان، آزاد حکمت ۲۴ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نیاز روزافزون مردم به سرویس‌های دیتا بستر و بهره‌مندی آنان از خدمات این سرویس‌ها به منظور انجام فعالیت‌های آموزشی، کسب و کار‌های دیجیتال، امورات روزانه و … اظهار کرد: این منطقه نسبت به افزایش پورت‌های ADSL، VDSL، FTTH و SIPPHONE پروژه‌های توسعه‌ای مختلفی در استان اجرا کرده است.

وی با اعلام اینکه زیرساخت‌های سرویس ADSL هم اکنون در اکثر نقاط استان فراهم است، عنوان کرد: از ۲۳۸هزار و ۵۵۵ پورت مخابراتی ظرفیت سازی شده در استان، ۱۹۰هزار و ۴۲۷ مورد آن مربوط به سرویس ADSL است که ۱۴۸ هزار و ۳۷۹ پورت آن مشغول بکار است.

حکمت به ایجاد زیرساخت‌های سرویس VDSL در نقاط شهری استان اشاره داشت و گفت: این سرویس دارای مزیت‌های چشمگیری است که سرعت بالای Upload و Download اطلاعات از جمله مزایای این سرویس بشمار می‌رود.

حکمت بیان کرد: از سه هزار و ۴۴۱ پورت منصوبه VDSL هزار و ۳۷۹ پورت آن به مشتریان واگذار شده است.

وی در ادامه به تشریح سرویس FTTH بر بستر فیبر نوری به عنوان آخرین تکنولوژی سرویس تلفن ثابت پرداخت و افزود: فیبر نوری رشته‌ای از تار‌های بسیار نازک شیشه‌ای است که به منظور ارسال امواج نوری در مسافت‌های طولانی از آن استفاده می‌شود که ارسال سریع‌تر اطلاعات بر بستر امن و مطمئن و افزایش کیفیت خدمات و سرویس‌های مخابراتی از جمله مزایای سرویس FTTH است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اضافە کرد: از ۱۷هزار و ۴۰۸ پورت FTTH منصوبه در استان هفت هزار و ۵۰۲ پورت آن واگذار و مشغول بکار است.

حکمت خاطرنشان کرد: ۲۷ هزار و ۲۷۹ پورت SIP PHONE در استان موجود است که هشت هزار و ۴ پورت آن واگذار است.

وی در پایان سرویس SIP PHONE را یک پروتکل ارتباطی و خط تلفن اینترنتی دانست که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق اینترنت تماس‌های صوتی و تصویری خود را برقرار کنند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار