معاون فرماندار نور
معاون فرماندار نور با اشاره به لزوم ابطال تمبر و ثبت‌نام در امورمالیاتی برای دریافت کنندگان تسهیلات مشاغل خانگی، گفت: برای هر مبلغ تسهیلات فرد باید مراحل اظهارنامه را طی کند که این یک اشکال جدی است و ما خواستار حذف آن هستیم.
کد خبر: ۱۷۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ 31 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، سعید یزدانی در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان، اظهار کرد: دغدغه مسئولان نظام برای کاهش تنش‌های اجتماعی، بزهکاری، ایجاد اشتغال برای افراد بیکار، سرپرست خانوار و افراد بدسرپرست است، از این رو تسهیلات ویژه‌ای را در نظر گرفته و پرداخت می‌کند.

وی افزود: بیکاری جوانان باعث دامن زدن به ناهنجاری و بزه می‌شود، چنانچه اعتبارات تخصیصی درست مدیریت و نظارت شود، فرصت‌های شغلی و اشتغال لازم ایجاد و شاهد کاهش آمار بزه می‌شویم.

معاون فرماندار نور، تصریح کرد: باوجود اینکه دولت اعتبار ویژه‌ای برای اشتغال گذاشت و شغل‌های متعددی ایجاد شد، ما همچنان با معضل بیکاری مواجه هستیم و شاید دلیل این امر هم عدم نظارت کافی و جلوگیری از انحراف تسهیلات اعطایی است.

این مسئول ادامه داد: پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد خمینی برای آن است که این مددجویان خودکفا شده و منتظر کمک نهادهای حمایتی نشوند ولی به‌دلیل ضعف نظارت و عدم انتخاب شغل مناسب همچنان در چرخه حمایتی حضور دارند و خارج نشدند.

یزدانی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط منطقه‌ای و زیست محیطی ایجاد کارخانه‌های بزرگ در این شهرستان مقدور نیست و باید به سمت اشتغال کوچک و مشاغل خانگی رفت تا از معضل بیکاری رها شوند.

وی اذعان کرد: برای 60 درصد جمعیت روستایی مولد شهرستان نور مدیریت لازم صورت نگرفت که بتوان بیکاری را در روستا کاهش دهد و موجب بازگشت روستائیان به روستا‌ها شود.

معاون فرماندار نور، تصریح کرد: عرصه کار و تلاش در روستا مهیا است اما باید ضمن مدیریت لازم، زمینه عرضه محصولات تولیدی روستائیان را فراهم کرد که تولید کننده روستایی نگران فروش تولیدات خود نباشد.

این مسئول در پایان ابطال تمبر برای تسهیلات خانگی را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اشتغال دانست و گفت: این موضوع اشکال جدی قانونی است، زیرا به هر حال هر تسهیلات گیرنده با هر میزان تسهیلات، چه درآمد داشته باشد و چه نداشته باشد باید مالیات پرداخت کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار