مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اخذ ۴۳۶ سند مالکیت موقوفات برای ۶۳ هکتار از اراضی وقفی از ابتدای سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۷۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 30 January 2016

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام غلامرضا عادل با بیان این خبر اظهارداشت :در راستای حفظ و صیانت ازحقوق موقوفات و جلوگیری از تصرف رقبات یکی از اولویت های مهم در سازمان اوقاف و امور خیریه تثبیت و اخذ اسناد مالکیت رقبات موقوفات، بقاع و اماکن متبرکه می باشد.

وی با اشاره به آمار ثبت شده در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان یزد افزود: از ابتدای سال جاری 6 هزار و یکصد و هفتاد و چهار فقره اجاره نامه برای رقبات موقوفه استان تنظیم یا تجدید شده که بیشترین آن در شهرستان های یزد ، اردکان و میبد صورت گرفته است.

عادل تصریح کرد: اجرای امینانه نیات واقفین که یکی از اصلی ترین وظایف متولیان امر وقف است در صورتی محقق خواهد شد که حق و حقوق موقوفات به صورت عادلانه پرداخت گردد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد آگاهی بخشی از احکام و قوانین وقف را برای مستاجرین و جامعه ضروری دانست و اظهار داشت : تلاش شده از طرق مختلف و ابزار های مختلف رسانه ای به خصوص صدا و سیما احکام و مسائل وقف برای مردم بیان شود.

وی همچنین سامانه جامع بانک اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه را یکی از ابزار های نوین الکترونیکی مدیریتی دانست که در شفاف سازی مالی و گزارش گیری منظم و دقیق متولیان وقف را کمک شایانی خواهد داد.

گفتنی است استان یزد 11 هزار 900 موقوفه و افزون بر 43 هزار رقبه دارد.

قدس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار