مدیرکل زندان های کرمانشاه با مهم برشمردن کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان استفاده از مجازات های جایگزین حبس را راهکاری موثر در رسیدن به این هدف دانست.
کد خبر: ۱۶۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 18 January 2016
مدیرکل زندان های کرمانشاه با مهم برشمردن کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان استفاده از مجازات های جایگزین حبس را راهکاری موثر در رسیدن به این هدف دانست.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان،  اژدر اسدبگی در دیدار مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه و هیئت همراه که در محل اداره کل زندان های استان صورت گرفت، بخشی از فعالیت های اصلاحی و تربیتی زندانیان را تشریح کرد.

وی با اشاره به سیاست های کلان دستگاه قضایی، پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی زندانیان وخانواده آنان را رویکردی مهم توصیف، و بر تلاش مسئولان در راستای تحقق این امر مهم تاکید کرد.

عضو شورای قضایی استان کرمانشاه در ادامه حضور قضات در جمع زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان را باعث تقویت روحیه زندانیان، کاهش اضطراب و تسریع در روند تعیین تکلیف وضعیت قضایی آنان خواند.

مدیرکل زندان های کرمانشاه با تاکید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت محکومان مالی و جرایم غیر عمدی آزادسازی این دسته از زندانیان را اولویت دانست و افزود: استفاده از مجازات های جایگزین حبس در جرایم کم خطر عامل موثری بر کاهش آمار جمعیت کیفری زندان ها و عاملی برای فراهم شدن زمینه بهبود روند اصلاح وتربیت بزهکاران است.

اسدبگی فعالیت های ستاد مردمی دیه و مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت های بعد از خروج در رابطه با کمک به آزادی زندانیان و آموزش و توانمندسازی آنان را مورد اشاره قرار داد.

در این دیدار مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه هم در سخنانی بر ایجاد تعامل سازمان های تابعه دستگاه قضایی با هدف دستیابی به اهداف پیش روی تاکید نمود.

داریوش جودکی رسیدگی سریع به پرونده قضایی زندانیان تعزیرات حکومتی را اولویت دانست و بکارگیری ظرفیت های قانونی برای پیشگیری از تخلفات وجرایم را هدفی راهبردی توصیف نمود.

وی که به همراه بیگلری معاون اداری مالی زندان های کرمانشاه، لطفی و پردال قضات و مسئولان اداره کل تعزیرات حکومتی و فرزادی مدیر زندان مرکزی از این زندان بازدید می کرد ضمن گفت وگوی چهره به چهره با زندانیان حوزه مرتبط، به استماع عرایض آنان پرداخت و دستورات لازم به منظور رفع مسائل قضایی را صادر نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار