کد خبر: ۱۶۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 15 January 2016
 به گزارش تابناک یزد،رئیس کل دادگستری استان یزد با تاکید بر لزوم طبقه بندی زندانیان یزد بر اساس نوع جرم و سن آنها گفت: البته این امر مستلزم اعتبار و امکانات است.

 محمدرضا حبیبی،  در جلسه شورای قضایی استان یزد با اشاره به کمبودهای مالی و اعتباری دستگاه های وابسته به قوه قضاییه اظهار داشت: هیچکس موافق توسعه زندان نیست اما واقعیت‌های این بخش نیز نباید تحت الشعاع مسائل دیگر از جمله کمبودهای مالی قرار گیرد.

وی، تأمین امنیت و دقت به رفع کمبودهای زندان را بسیار مهم و حایز اهمیت دانست و بیان کرد: به هر حال افرادی در زندان جمع شده‌اند که در فضای آزاد و معمول جامعه توان حفظ و نگهداری از آنها نبوده و در چنین شرایطی نگهداری از این افراد در یک محیط کوچک و محصور از سختی‌های خاص زیادی برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: رعایت طبقه‌بندی زندانیان بر اساس نوع جرم و بزه و سن ضروری بوده و اجرای آن مستلزم توجه خاص به اعتبارات و امکانات مورد نیاز است.

وی بر رعایت حقوق زندانیان نیز تأکید کرد و یادآور شد: درست است که افراد به دلایل ارتکاب جرائمی مجبور به تحمل مدت‌های متفاوتی در حبس شده‌اند اما به لحاظ اخلاقی باید حقوق آنها و کرامت انسانی آنها رعایت شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تأمین امنیت جامعه را مهمترین وظیفه حاکمیت دانست و تصریح کرد: بخش بزرگی از تأمین امنیت جامعه در گرو هنر زندانبانی خوب و اثربخش است تا زندان را به یک دانشگاه ارتقاء اخلاق و ایمان تبدیل کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار