تابناک: برای مدت زمانی مدید قلمرو بنچمارک ها متعلق به اندروید بود زیرا ابزارهایی نظیر AnTuTu که در این وادی از محبوبیت و شهرت بالایی برخوردار هستند، برای دستگاه هایی نظیر پلتفرم iOS موجود نبودند. اما آخرین نسخه این ابزار، شکاف موجود را از میان برداشته است.
کد خبر: ۱۶۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳ 14 January 2016
تابناک اصفهان: برای مدت زمانی مدید قلمرو بنچمارک ها متعلق به اندروید بود زیرا ابزارهایی نظیر AnTuTu که در این وادی از محبوبیت و شهرت بالایی برخوردار هستند، برای دستگاه هایی نظیر پلتفرم iOS موجود نبودند. اما آخرین نسخه این ابزار، شکاف موجود را از میان برداشته است.

بالاخره اکنون میتوان نسخه ای کامل از بنچمارک AnTuTu برای تست عملکرد گوشی های هوشمند در سطحی وسیع تر در اختیار داشته باشیم. برای اولین بار آیفون های اپل در نمودار این بنچمارک پدیدار شده اند و جالب آنکه آخرین نسخه آیفون اپل توانسته است با امتیازی نزدیک به 133 هزار، صدر جدول را از آن خود کند.

هر دو هوشمند iPhone 6S و iPhone 6S Plus از پردازشگر جدید A9 اپل بهره میگیرند که امتیاز 132هزار را در بنچمارک AnTuTu به دست آورده اند. این امتیاز تا کنون بیشترین امتیازی است که با نسخه 6 این اپلیکیشن بنچمارک به ثبت رسیده است. معمولا اپل علاقه ای ندارد که در مورد جزئیات فنی چیپ خود صحبت کند و فقط به گفتن دو نکته در مورد آن بسنده میکند: سریعتر و بهینه تر در مصرف.

سریع ترین گوشی های سال 2015 در بنچمارک AnTuTu / برای اولین بار تست آیفون با بنچمارک AnTuTu


اما با این حال همه گوشی های هوشمند اپل در صدر نیستند. برای مثال iPhone 6 و iPhone 6 Plus جزو پنج گوشی هوشمند سریع و برتر قرار ندارند. و البته دلیل آن است که از پردازشگر A8 استفاده میکنند. این موضوع تا حدی بیانگر این است که پردازشگر سامسونگ یعنی Exynos 7420 توانسته از این پردازشگر اپل پیشی بگیرد.

هر سه هوشمند Meizu Pro 5، Samsung Galaxy Note 5 و Samsung Galaxy S6 edge+ از پردازشگر Exynos بهره میگیرند.

جالب تر از همه آن است که هوشمند جدید هوآوی یعنی Mate 8 که از پردازشگر HISilicon Kirin 950 این شرکت بهره میگبرد، با 92 هزار امتیاز در رده دوم و بعد از آیفون 6 اس قرار گرفته است که برتری این پردازشگر ار نسبت به پردازشگر سامسونگ نشان میدهد. این موضوع میتواند کمک زیادی به پردازشگر ناشناخته هوآوی و استقبال از آن کند.

البته بنچماک همه چیز نیست و نتایج میتواند از موقعیتی به موقعیت دیگر متفاوت باشد. اما میتواند نشان دهنده کلیتی در مورد توان پردازشی هوشمند باشد. این در حالی است که سرعت در حین کار در دنیای واقعی بیانگر قدرت نهایی و اصلی گوشی های هوشمند است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار