کد خبر: ۱۶۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 11 January 2016


معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج با یادآوری این نکته که از مجموع 231 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی دراین حوزه انتخابیه 211 نفر تایید صلاحیت شدند، گفت: رد صلاحیت ها بر اساس مستندات قانونی انجام شد.

به گزارش ایرنا، محمد تقی ایرانی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کرج افزود: رد صلاحیت ها در هیات اجرایی تنها بر اساس استعلام چهارگانه ذکر شده در قانون انجام شده ، اما در مرحله بعد بررسی صلاحیت از نظر شایستگی نامزدها برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی در هیات نظارت بررسی می شود .

وی ادامه داد: بنابراین همه باید تابع قانون باشیم و براساس قانون و چارچوب اخلاق و فرهنگ اسلامی عمل کنیم .

رئیس ستاد انتخابات کرج با اشاره به استفاده از توان و امکانات ادارات، بانک ها و شهرداری ها و شرکت های دولتی در برگزاری انتخابات تاکید کرد:بر اساس ماده 11 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، همه دستگاه ها موظفند در صورت نیاز،امکانات و نیروهای خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

وی ادامه داد: بنابراین هرگونه عدم همکاری، به معنای تخلف از قانون تلقی شده و مدیران اداراتی که به هر علت همکاری نداشته باشند قطعاً بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

ایرانی گفت: با توجه به بازدید هایی که از شعب اخذ رای در دوره های قبلی انتخابات انجام شده ، تصمیماتی در هیات اجرایی برای افزایش یا کاهش تعداد شعب در برخی محلات گرفته شده که طی چند روز آتی، هیات اجرایی، در خصوص تعداد و محل شعب اخذ رای تصمیمات نهایی را اتخاذ می کند و پس از آن انتخاب نیروهای مورد نیاز در شعب اخذ رای، بر اساس تجربه قبلی و نداشتن شائبه تخلف انتخاباتی در دوره های قبل انجام می گیرد.

وی در ادامه به خودداری نامزدهای انتخابات از تبلیغات پیش از موعد تاکید کرد و گفت: کاندیداها باید مراقب باشند که از قانون عدول نکرده و در زمان مقرر نسبت به تبلیغات اقدام کنند.

ایرانی افزود: مردم و مسئولان، رفتار کاندیداها در ایام انتخابات را مورد قضاوت قرار می دهند و بدن شک، کسانی که به قانون احترام نمی گذارند نمی توانند به عنوان نماینده مردم در راس هرم قانونگذاری کشور قرار بگیرند.

فرماندار کرج گفت: همه نامزدهای انتخاباتی بدانند که تبلیغات پیش از موعد کاندیداها، مورد رصد مسئولان مربوطه قرار می گیرد و تخلف انتخاباتی محسوب و با متخلفین برخورد قانونی می شود و با هماهنگی که با شهرداری کرج شهرهای اقماری صورت گرفته است، محل هایی را برای نصب اقلام تبلیغاتی آماده شده که در اختیار همه داوطلبان قرار خواهیم داد.

ایرانی اضافه کرد: حضور پررنگ اقشار مختلف مردم و مشارکت بی سابقه داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور، از یک سو نشان دهنده نشاط در عرصه سیاسی کشور و امیدواری مردم برای حرکت کشور به سوی پیشرفت و توسعه است که ان شاء الله این حضور فعال ، در روز برگزاری انتخابات نیز موجب مشارکت حداکثری ملت ما در پای صندوق های رای خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، حجم بالای داوطلبین ، مسئولیت هیات های اجرایی و نظارت و دستگاه های مرجع استعلام را در احراز صلاحیت های داوطلبان انتخابات به شدت بالا برده است و دقت بسیار زیاد مجریان انتخابات به خصوص در بخش احراز صلاحیت ها توسط هیات نظارت را می طلبد.

فرماندار کرج درادامه اظهار کرد: آموزش و پرورش در زمان برگزاری انتخابات ، با در اختیار قرار دادن فضای مدارس، برای استقرار شعب اخذ رای و همکاری خوب نیروهای خدوم خود همواره کمک شایانی در برگزاری انتخابات می نماید.

ایرانی با اشاره به استفاده از 6 هزار نیروی آموزش و پرورش در شعب اخذ رای گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده با آموزش و پرورش ، از هرکدام از چهار ناحیه آموزش و پرورش 1500 نفر از بهترین نیروها که دارای شاخصه صداقت ، امانتداری و بیطرفی هستند، برای همکاری در شعب اخذ رای استفاده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار