کارلوس کی‌روش به سردار آزمون لقب نیستلروی داده است و یک حسرت بسیار بزرگ برای فوتبال اصفهان و سپاهان باقی مانده است که چطور این استعداد ارزشمند فوتبال ایران را در اصفهان ندیدند!
کد خبر: ۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰ 17 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، در طی سال‌هایی که کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را بر عهده داشته کمتر یادمان می‌آید که سرمربی پرتغالی تیم ملی برای توصیف توانایی‌های بازیکنانش آنها را با نمونه‌های خارجی مقایسه کرده باشد و حتی زمانیکه با این انتقاد روبرو شده که چرا برای پر کردن لیست تیم ملی به دنبال گزینه‌های دو رگه می‌گردد همیشه از کمبود نفرات تاثیرگذار در فوتبال فعلی ایران سخن گفته است. اما اظهار نظر جالب کارلوس کی‌روش در مورد سردار آزمون مهاجم جوان تیم ملی و مقایسه این بازیکن با رودفن نیستلروی هلندی نشان می‌دهد که کی‌روش از عملکرد سردار در خط حمله تیم ملی به وجد آمده که اینطور دست به تعریف از مهاجم ارزشمند تیم ملی زده است.
در سال‌های اخیر رضا قوچان نژاد در سیستم تک مهاجمه کی‌روش نفر اصلی تیم ملی در خط حمله بوده است و گوچی هم با گلزنی‌هایش به خصوص در سه بازی آخر ایران در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از عهده وظایفش به خوبی بر آمد اما شگفت انگیزترین نکته ترکیب ایران در بازی مقابل قطر نیمکت نشینی قوچان‌نژاد و بازی فیکس سردار آزمون در ترکیب تیم ملی بود که خیلی‌ها را از این ریسک سرمربی تیم ملی متعجب کرد.
به هر حال با توجه به حساسیت بازی ایران در برابر قطر و سابقه خوب گوچی در مقابل این تیم عربی انتظار می‌رفت که کی روش حداقل در این بازی حساس دست به ریسک نزند اما استفاده از سردار آزمون به خوبی جواب داد و گل در کلاس جهانی سردار باعث شد تا سه امتیاز ارزشمند به حساب ایران واریز شود.
سماجت آندو توپ را به دژاگه رساند تا یک پاس دقیق از سوی اشکان در نقطه کور دقاعی حریف به آزمون برسد و عملکرد حرفه‌ای مهاجم جوان تیم ملی مدافع قطری ها را محو کند و یک نوک پا ۲۵ هزار تماشاگر ایرانی نشسته بر روی سکوها را به آسمان بفرستد.
این شرحی از گل برتری ایران در برابر قطر بود که باعث شد سردار در آزمون کی‌روش سربلند شود و از امروز دیگر نگرانی خاصی از بابت هدر رفتن فرصت‌های گلزنی در خط حمله تیم ملی وجود ندارد. آزمونی که در طی ماه‌های گذشته تبدیل به مهاجم طلایی تیم ملی شده بود و در بازی‌های دوستانه اکثر گل‌های ایران را به ثمر رساند با این عملکرد دروازه‌های فوتبال لیگ‌های معتبر اروپایی را بر روی خودش باز کرد و هیچ بعید نیست که در آینده‌ای نه چندان دور او را با لباس یکی از همین تیم‌های مطرح اروپایی ببینیم و در این میان یک حسرت بسیار بزرگ برای فوتبال اصفهان و سپاهان باقی مانده است که چطور این استعداد ارزشمند فوتبال ایران را در اصفهان ندیدند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار