جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران:
جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: اسطوره‌های مظلوم و بی‌ریای ارتش جمهوری اسلامی باید در سریال ها و فیلم‌ها شناسانده شود.
کد خبر: ۱۶۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 09 January 2016

به گزارش تابناک مازندران،سرهنگ علیرضا یدالله پور افزود: متأسفانه در سریال کیمیا و اکثر فیلم‌های دفاع مقدس، هیچ اشاره‌ای به مردان و تکاوران باغیرت نیروی دریایی ارتش و فرماندهان و دانشجویان شجاع دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش در دفاع از خرمشهر در روزهای ابتدایی جنگ نشده است.

وی به سریال کیمیا اشاره کرد و گفت: در «فیلم کیمیا» چند نفر مردو زن و ۱۰ نفری سرباز با ۵۰۰ تانک و توپخانه و دو لشکر عراق می‌جنگند، درحالی‌که ارتش حدود ۹۰۰ نفرشهید داد که ۷۳۲ شهید از گردان دز بود که نشان داده نشده است.

سرهنگ یدالله پور تصریح کرد: ناخدا هوشنگ صمدی کسی که رویای تصرف یک‌روزهٔ خرمشهر را برای عراقیان به کابوس تبدیل کرد وحدود ۴۰ روز پس از بازنشستگی با شنیدن جو متشنج مرزی سریعاً خود را به گردان تکاوران پایگاه دوم دریایی ارتش در بوشهر رسانده و بلافاصله وارد نبرد خرمشهر می‌شود و پس از ورود تانک‌های عراقی به شهر طرحی ارائه می‌دهد که تا چند ساعت قبل از سقوط خرمشهر هیچ تانکی جرت ورود به شهر را نکرد.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ادامه داد: وقت آن رسیده که واقعیت نبرد خرمشهر بر همگان آشکار شود زیرا مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در برابر چند لشکر زرهی و پیاده عراق یکی از شگفتی‌های تاریخ جنگ‌های کلاسیک جهان است.

به گفته سرهنگ یدالله پور، قهرمانان اصلی خرمشهر تفنگداران و تکاوران کلاه سبز نیروی دریایی ارتش ایران بودند، این دلاوران گمنام با شجاعت و ازجان‌گذشتگی سقوط شهر را به تأخیر انداختند و به علت نرسیدن نیروهای کمکی پس از شلیک آخرین گلوله جان خود را فدای میهن کردند.

وی افزود: حدود ۴۰۰ نفر تکاور نیروی دریایی ارتش در جنگی نابرابر و تن به تانک، وحشت در دل ارتش مجهز صدام افکندند ولی متأسفانه در این حماسه نامی از نیروی دریایی ارتش برده نشد و بی‌شک عظمت کار قهرمانان نیروی دریایی ارتش چنان است که باید سر تعظیم فرود.Facebook

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار