مسئول کمیته فنی هیئت داوران سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از اهدای جایزه ویژه به تلاوت معنامحور و باخلاق‌ترین قاری در این مسابقات خبر داد.
کد خبر: ۱۵۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳ 23 December 2015
مسئول کمیته فنی هیئت داوران سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از اهدای جایزه ویژه به تلاوت معنامحور و باخلاق‌ترین قاری در این مسابقات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کریم دولتی عصر امروز در نشست تخصصی بررسی تغییرات آیین‌نامه مسابقات سراسری قرآن کریم در حاشیه برگزاری این مسابقات در کرمانشاه اظهار کرد: امسال تلاوت دارای بالاترین معنامحوری در مسابقات سراسری قرآن کریم معرفی می‌شود و به فرد مذکور جایزه ویژه اهدا می‌شود.

وی با اشاره تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه بیشتر به مفاهیم تلاوت، بیان داشت: در حال حاضر تلاوت معنامحور به تقویت نیاز دارد و حتی این بحث یکی از نیازهای رشته‌های حفظ و قرائت نیز به شمار می‌رود.

مسئول کمیته فنی هیئت داوران سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم هدف از تغییرات ایجاد شده در آیین‌نامه این دوره از مسابقات را کاهش نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت عنوان کرد.

دولتی نزدیک بودن سطح شرکت‌کنندگان را از دیگر دلایل ایجاد تغییرات در آیین‌نامه مسابقات سراسری قرآن کریم بر شمرد و خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه‌ جدید تداخل‌های آیین‌نامه قبلی و ابهامات از بین رفته و امکان برداشت اشتباه به حداقل رسیده و این تغییرات در دوره‌های بعدی این رقابت‌ها تکمیل می‌شود.

مسئول کمیته فنی هیئت داوران سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ادامه داد: آیین‌نامه جدید نیازمند انجام اصلاحات جزیی در زمان مناسب است.

دولتی همچنین از انتخاب با اخلاق‌ترین قاری در قالب جایزه استاد علامی با تشخیص کمیته داوری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و گفت: سعی خواهیم کرد تا تأثیرگذارترین تلاوت‌ها را نیز با استفاده از نظر داوران و مردم انتخاب کنیم.

آیین‌نامه جدید مسابقات قرآن را هدفمند کرده است

همچنین یک نفر از کارشناس فنی داوری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیز در این نشست اظهار کرد: آیین‌نامه اعمال شده در این دوره از مسابقات قرآن کریم هدفمند شده است.

احمد ابوالقاسمی بیان داشت: افراد حرفه‌ای و متخصص اطلاعات کافی درباره آیین‌نامه مذکور را در اختیار دارند؛ تغییرات جدی در آیین‌نامه صورت گرفته است و بعضی رشته‌ها نیاز به کسب تخصص دارند.

وی تصریح کرد: البته به خاطر اطلاع‌رسانی ناکافی در این زمینه بسیاری از شرکت‌کنندگان نمی‌توانند خود را با آیین‌نامه جدید هماهنگ کنند.

این کارشناس فنی داوری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت:ممکن است در سال اول اجرای این آیین‌نامه نواقصی هم وجود داشته باشد، البته اساتید و داوران به عنوان اعمال‌کنندگان این آیین‌نامه تنها نفع شرکت‌کنندگان را مدنظر دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار