کد خبر: ۱۴۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۶ 23 December 2015
به گزارش تابناک یزد، محمدتقی توکلی نماینده مردم الیگودرز و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، از سفر کمیسیون متبوعش به کشور ایتالیا برای برای مذاکره با سازمان خواروبار جهانی(فائو) خبر داده و گفته: این سفر برای مذاکره با سازمان خوار و بار جهانی(فائو) صورت گرفت.

در نشست با مسئولان سازمان خواروبار جهانی از آن ها در خصوص تهیه بذر مقاوم به خشکسالی از نظر فنی کمک خواستیم . مطالبه دیگر ما از فائو حمایت از ایران در زمینه تولید ماهی در قفس بود تا به این ترتیب بتوانیم به امنیت غذایی پایدار با توجه به ظرفیت های بسیاری کشور دست یابیم.

وی با بیان اینکه درخواست کمک از فائو برای ایجاد زیرساخت های تولید آمار از دیگر مطالبات ما از سازمان خواروبار جهانی بوده است، افزوده:‌ با ایجاد تولید آمار روز آمد شدن آمار و اطلاعات برای برنامه ریزی تولید غذا ممکن خواهد شد که در این رابطه توافق های لازم صورت گرفت.
مطالبه از فائو برای استفاده از توانمندی مهندسان ایرانی در طرح های بین المللی در دیدار با مدیران سازمان خواروبار جهانی(فائو) صورت گرفت. برای کاهش ضایعات محصولات غذایی که سالانه رقمی در حدود 1.2 میلیارد تن است از فائو خواستیم با کمک یونیدو وارد مذاکره شده تا بتوانیم با تکنولوژی روز از حجم این ضایعات بکاهیم .

وی با اشاره به حجم بالای واردات دانه های روغنی در ایران، گفته: پیشنهاد ما به فائو موافقت با همکاری کشورهای برزیل، چین و ایران تا به این ترتیب با تولید این محصول از حجم واردارت بالای دانه ها روغنی کاسته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار