گروه خودروسازی سایپا با ارائه تسهیلات ویژه و پرداخت تسهیلات کم بهره ۱۹/۵ درصد، خودروهای اسقاط را با خودروهای نو جایگزین می کند.
کد خبر: ۱۴۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷ 22 December 2015
به گزارش تابناک یزد، تقی زاده معاون فروش گروه خودروسازی سایپا در برنامه پیشخوان خبر با اعلام این خبر گفت: سایپا هر خودروی فرسوده را 2/5 میلیون تومان می خرد و تا 60 درصد ارزش خودروی انتخابی متقاضی را تسهیلات کم بهره 19/5 درصد می پردازد در حالی که در بازار خودرو، شرکت های لیزینگ تا 31 درصد سود دریافت می کنند.


تقی زاده افزود: متقاضیان اسقاط خودروهای فرسوده باید به یکی از 650 نمایندگی سایپا در سراسر کشور مراجعه و اسناد مالکیت خودرو را ارائه و ثبت نام کنند. در مرحله بعد مشخصات خودروی فرسوده از طریق سایت سایپا به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ارسال و کد رهگیری آن مشخص می شود. پس از آن متقاضی با دریافت کد رهگیری به مراکز اسقاط مراجعه و خودروی خود را اسقاط می کند تا بقیه فرآیند ادامه یابد.


تقی زاده

معاون فروش گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه در این طرح، دو نوع فروش دیده شده است گفت: یک نوع فروش اعتباری است که در آن، متقاضی چک تضمینی می دهد و به ضمانت ضامن نیازی نیست مگر اینکه فرد متقاضی چک نداشته باشد که باید فرد دیگری را به عنوان ضامن معرفی کند تا ضامن چک بدهد.

تقی زاده افزود: نوع دیگر فروش، روش لیزینگی است که تا خرید ده میلیون تومان به ضامن نیازی ندارد و برای خرید بیش از ده میلیون تومان باید یک ضامن معرفی شود.

وی همچنین در ادامه درباره میزان هماهنگی سایپا با مراکز اسقاط اظهار داشت: گروه خودروسازی سایپا، با کلیه مراکز اسقاطی که در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به عنوان مراکز فعال و معتبر معرفی شده اند هماهنگ است و با 100 مرکز قرارداد بسته است اما هماهنگ کننده اصلی ستاد حمل و نقل و سوخت است.

معاون فروش گروه خودروسازی سایپا درباره حداقل میزان آورده فرد متقاضی گفت: ارزان ترین خودروی ما وانت 151 است که اگر کسی 3/5 میلیون تومان نقدینگی داشته باشد می تواند یک وانت 151 را دریافت کند و اگر کسی نقدینگی بیشتری داشته باشد می تواند خودروهای گران تری را جایگزین خودروی خود کند.

تقی زاده با تاکید بر اینکه این طرح تاثیر زیادی بر کاهش آلودگی هوا خواهد داشت تصریح کرد: هم اکنون در کشور 4 میلیون خودروی فرسوده رفت و آمد می کنند که آلایندگی یک خودروی کاربراتوری 20 برابر یک خودروی استاندارد و نو است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار