رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران اصفهان:
تابناک: رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان گفت: اصفهان استانی کارگری و صنعتی است، اما آمار بیکاری در آن بیش از دو درصد میانگین کشوری اعلام شده است.
کد خبر: ۱۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵ 17 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی یزدانی اظهار کرد: معضلات عمومی تولید در کشور و خشکی زنده رود از دلایل آمار بالای بیکاری در استان اصفهان است، زیرا علاوه بر بیکاری عمده قشر کشاورز، صنایع نیز با کاهش آب مواجه شده‌اند.

وی بر اساس آمار اعلام شده توسط مسئولان ارشد استان، در سال جاری واحدهای صنعتی و صنفی اصفهان با 40 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و بخش زیادی نیز به تعطیلی کشیده شده‌اند.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان با انتقاد از عدم همدلی میان نمایندگان استان در مجلس در خصوص پیگیری مطالبات مردمی، گفت: پرداخت مالیات در استان اصفهان 20 برابر استان‌های دیگر است، اما در عین حال بسیاری از پروژه‌های عمرانی به دلیل نبود اعتبار بر جای مانده است.

درباره وضعیت بیمه کارگران ساختمانی گفت: حدود 50 درصد کسانی که در اصفهان به عنوان کارگر ساختمانی بیمه شده‌اند اصلا جزء این قشر نیستند به این معنا که فقط با مراجعه به اداره فنی و حرفه‌ای کارت کارگر ساختمانی دریافت کرده‌اند.

یزدانی با بیان اینکه شخص دارنده کارت کارگران ساختمان فقط هفت درصد رقم بیمه را به تامین اجتماعی واریز می‌کند، یادآور شد: نظارتی در خصوص دریافت این کارت به صورت صحیح به دست کارگران ساختمان نمی‌شود، اما قرار است از طریق تشکل‌های صنفی مربوطه در سال آینده پیگیری جدی در این خصوص انجام شود.

وی درباره کشته شدن هشت کارگر ساختمانی در حوالی خیابان قائمیه در ماه‌های اخیر اظهار کرد: ساخت و ساز در این مجتمع مسکونی به صورت پیمانکاری بوده و حقوق و هزینه‌های ناشی از این حادثه مطابق قانون به خانواده‌های آنان پرداخت می‌شود.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان خاطر نشان کرد: متاسفانه آمار مرگ و میر کارگران ساختمانی در استان زیاد است، اما هنوز نتوانسته‌ایم آمار دقیقی از تعداد این افراد در طول سال جمع آوری کینم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار