رئیس هیئت کشتی استان کرمانشاه، نایب قهرمانی کشتی کرمانشاه در کشور را پاسخی قاطع به منتقدان دانست و گفت: نسبت به درخشش کشتی‌گیران جوان استان در تیم ملی خوش‌بین هستم.
کد خبر: ۱۴۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 16 December 2015
رئیس هیئت کشتی استان کرمانشاه، نایب قهرمانی کشتی کرمانشاه در کشور را پاسخی قاطع به منتقدان دانست و گفت: نسبت به درخشش کشتی‌گیران جوان استان در تیم ملی خوش‌بین هستم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پهلوان محمدحسین محبی، راهیابی کشتی‌گیران استان کرمانشاه به تیم ملی را بسیار مثبت ارزیابی و تأکید کرد کماکان از وضعیت کشتی راضی نیست.

مشروح گفته‌های این پیشکسوت کشتی را در ذیل می‌خوانید.

فارس: آقای محبی، شاید پس از سال‌ها ناکامی اکنون شاهد حضور چشم‌گیر کشتی‌گیران کرمانشاهی در تیم ملی کشتی آزاد هستیم. در این خصوص چه نظری دارید؟

البته قبل از اعلام لیست جدید تیم ملی، ارشک محبی و خیرالله قهرمانی در تیم ملی جوانان حضور داشتند، اما امروز با نظر کادر فنی تیم ملی کشتی‌گیران به اردوهای این تیم دعوت شده‌اند. ما باید این موضوع را به فال نیک بگیریم، هر چند هنوز معتقد هستم اگر ترکیب تیم کرمانشاه در رقابت‌های قهرمانی کشور همچون تهران و مازندران برابری می‌کرد، الان کشتی‌گیران بیشتری از استان به تیم ملی دعوت می‌شدند.

فارس: اگر مایل باشید به کمی عقب‌تر برگردیم. قبل از آغاز رقابت‌های قهرمانی کشور برخی کارشناسان کشتی به‌شدت از نحوه مدیریت شما انتقاد داشتند و توصیه می‌کردند از مقام خود استعفا بدهید، اما چطور شد که کسب مقام نایب قهرمانی تیم استان در مسابقات قهرمانی کشور و همچنین دعوت شش کشتی‌گیر به تیم ملی موجب تغییر معادلات شد؟

من انتقادها را قبول نداشتم؛ وقتی کشتی‌گیر دل به تمرین نمی‌داد هیچ کاری نمی‌توانستیم انجام بدهیم؛ ببینید، من و حسن (برادرم) دو ماه به‌ صورت مداوم در تمرینات تیم کشتی استان کرمانشاه حضور داشتیم البته دخالت در امور فنی نمی‌کردیم و فقط به‌عنوان ناظر در تمرینات شرکت می‌کردیم. این مسئله موجب شد کشتی‌گیران با جدیت تمرین کرده و دیگر مثل سابق کم‌کاری نکنند. نتیجه این کار هم نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی کشور بود.

فارس: اکنون وضعیت تغییر کرده است؟

بله، خوشبختانه کشتی‌گیران دیگر مثل سابق نیستند و به‌صورت جدی تمرین می‌کنند.

فارس: پس شما از وضعیت کنونی کشتی استان کرمانشاه راضی هستید؟

راضی نیستم، هنوز از پتانسیل کشتی استان کاملاً رونمایی نشده است. به‌عنوان مثال بهمن تیموری سال قبل در رقابت‌های قهرمانی کشور یک کشتی گرفت و حذف شد، اما امسال رضا افضلی را برد، منصور برزگر هم به من سفارش کرد این کشتی‌گیر باید حفظ شود. پس تیموری خودش خواست که مطرح شود، کشتی‌گیران دیگر استان نیز باید این موضوع را درک کنند که برای قهرمانی باید تلاش کرد.

فارس: احسان امینی گفته بود کسب مدال جهانی و المپیک برای کشتی‌گیران کرمانشاه به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده و همین مسئله انگیزه کشتی‌گیران استان را با مشکل روبه‌رو کرده است. شما با این صحبت موافق هستید؟

این صحبت را قبول ندارم. امینی خودش در مسابقات جهانی مدال کسب کرده و می‌داند قهرمان شدن در جهان دور از دسترس نیست. البته وقتی کشتی‌گیر آمادگی ذهنی و بدنی نداشته باشد احساس می‌کند نمی‌تواند مدال کسب کند، کشتی‌گیران استان باید قبول کنند که اگر آماده باشند خیلی راحت می‌توانند به مدال جهانی و حتی المپیک دست پیدا کنند.

فارس: آیا می‌توان امیدوار بود که کشتی‌گیران استان در تیم ملی به جایگاه ثابتی دست پیدا کنند؟

من نسبت به این موضوع خیلی خوشبین نیستم، کار کشتی‌گیران استان برای حضور در ترکیب ثابت تیم ملی بسیار سخت است، امینی با رقبای خیلی قدری روبه‌رو است، رشیدی هم همینطور! البته احساس می‌کنم در وزن 74 کیلوگرم یک کشتی‌گیر کرمانشاهی در ترکیب ثابت تیم ملی قرار بگیرد.

فارس: نگاه شما به کشتی‌گیران جوان کرمانشاهی چگونه است؟

من نسبت به درخشش کشتی‌گیران جوان استان در تیم ملی خیلی خوش‌بین هستم، مثلا چند روز پیش مربی تیم ملی با من صحبت کرد و گفت یدالله محبی که در وزن 120 کیلوگرم در اردو تیم ملی حضور دارد بسیار با استعداد است و خیلی خوب با پرویز هادی تمرین می‌کند. من معتقدم با توجه به استعدادهای کشتی می‌توانیم شاهد درخشش هر چه بیشتر کشتی کرمانشاه باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار