امام جمعه بهاباد با تسلیت شهادت نبی اکرم اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) از حضور مردم در مراسم عزاداری ماه های محرم و صفر قدردانی کرد و گفت: باید همیشه ارزش های اسلامی بر همه امور زندگی مقدم باشد.
کد خبر: ۱۴۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 11 December 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام سیف الله دهقانی در خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد افزود: ائمه در راه حفظ ارزش ها در برابر دشمنان اسلام ایستادند و تا پای جان از این ارزش ها دفاع کردند.

خطیب جمعه بهاباد اظهار کرد : پیامبری که همه مشکلات را به جان خرید تا اینکه جامعه بشری را احیا کند پیامبری که در مدت پیام رسانی اش هم شناخت وظیفه و انجام وظیفه داشت و در قرآن احادیث زیاد از صفات پیامبر یاد شده است.
وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) چگونه می تواند الگوی انسانها و جامعه بشری باشد خاطرنشان کرد: پیامبر باید دلسوز دارای خلق و خوی نیکو باشد که در پیامبر هم وجود دارد ، قرآن می فرماید پیامبر خدا دارای خلقی عظیم و بزرگ است و سومین نکته که پیامبر باید الگو باشد برای جامعه بشری صبر و استقامت پیامبر در تما می مسائل و مشکلات است که همه اینها را به جان می خرد تا به مقام ویژه الهی برسد.
امام جمعه بهاباد همچنین شهادت هشتمین نور امامت و ولایت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع ) را به شیعیان و ملت ایران تسلیت گفت وافزود: نعمت و رحمت خداوند بر سر ملت ایران به برکت وجود این امام بزرگوار است و در سایه بهره مندی از امام هشتم شیعیان خداوند بسیاری از بلاها و گرفتاری ها را از مملکت دفع می کند.
دهقانی با اشاره به هفته وقف گفت: باید بخشی از زندگی مان را به امورات وقف اختصاص دهیم چون با وقف کردن بخشی از اموال عنوان صدقه جاریه و باقیات الصالحات به خود می گیرد.
وی به انواع وقف اشاره و اظهار کرد: در دین مبین اسلام دو نوع وقف داریم یکی وقف برای افراد خاص که دارای مکان و جایگاه خاصی است مثل وقف اموال و غیره و دیگری وقف به عوان امور خیریه یعنی اینکه انسان می تواند در امورات خیر و کمک به هم نوع پیشتاز باشد مثل کمک به بیمارستانها ، دانشگاهها و موسسات و نیازمندان و فقرا و ما باید بخشی از اموال خود را به وقف اختصاص دهیم که از آن به عنوان صدقه جاریه نام می برند.
امام جمعه بهاباد به هفته پژوهش اشاره کرد و گفت : هفته پژوهش که در سایه نظام جمهوری اسلامی و به برکت خون شهدای این نظام دستاوردهای مثبتی در تمامی زمینه ها داشته در کلیه مراکز علمی و حوزوی و دانشگاهی نیز از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.
خطیب جمعه بهاباد به پاره ای از مسائل و مشکلات شهرستان در خطبه های نماز جمعه اشاره کرد و افزود : مردم شریف بهاباد چند خواسته را از مسئولان نظام داشتند که بحمدالله تعدادی از این خواسته ها به مراحل نهائی و انجام رسیده است از جمله میتوان به مسئله بهداشت ودرمان وافتتاح بیمارستان 38 تختخوابی بهاباد اشاره کرد که یکی از آرزوهای دیرینه این مردم بود که با کمک مسئولان این امر برطرف شد مسئله، آبرسانی نیز یکی دیگر از مشکلات شهرستان بود که امروز شاهد آبرسانی به شهر بهاباد هستیم که مردم از آب آشامیدنی مناسب بهره مند شدند.
وی همچنین به مسئله گازرسانی به بهاباد اشاره کرد و گفت : کارهای عملیاتی مربوط به گاز رسانی به شهرستان انجام و حتی پیمانکار هم مشخص شده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد کلنگ زنی پروژه گازرسانی به بهاباد باشیم تا مردم این شهرستان نیز از نعمت گاز بهره مند شوند.
حجت الاسلام دهقانی به مراسمهای شادی و سرور در ماه ربیع اشاره کرد و گفت : همانطور که در ماه محرم و صفر به عزاداری پرداختیم و مرزها و حرمت این دو ماه را نگهداشتیم باید در ماه ربیع که kیز شادی و سرور داشته باشیم و در شادی ها باید حد ومرزها را هم رعایت کنیم مطابق با شرع و قانون باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار