خطیب نماز جمعه اهواز:
امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به وضعیت جاده های استان گقت: راه های خوبی در استان خوزستان وجود ندارد و وضعیت راه ها در شأن استان خوزستان نیست.
کد خبر: ۱۳۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 04 December 2015

به گزارش تابناک خوزستان ؛ حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهر با اشاره به نزدیکی به روز دانشجو گفت: این روز یادآور حرکت عظیم دانشجویی در برار آمریکا که سردمدار استکبار بوده است.

وی افزود: فلسفه روز دانشجو مبارزه با آمریکا به عنوان نماد استکبار است. جامعه ی دانشجو در هر جامعه ای، برجسته است. جامعه ی دانشجویی ما نیز کارنامه درخشانی دارد.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به نقش دانشجویان در زمینه تولید علم گفت: نقش اساتید و دانشجویان در جنگ نرم و نقشه نفوذ بسیار برجسته تر می شود.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره پیش رو بودن هفته وقف گفت: طبق فرموده قرآن کریم وقف صدقه جاری است لذا باید این فرهنگ تقویت شود و از موقوفات نیز حفاظت بشود.

ایشان در ادامه با اشاره به هفته پژوهش و فناوری گفت: رهبر معظم انقلاب بر تولید علم و جنبش نرم افزاری تاکید دارند.

وی افزود: در آموزش مصرف علم صورت می گیرد اما تولید علم در پژوهش است. کشورهای دیگر در این زمینه سهم خوبی در نظر گرفته می شود که در کشور ما با توجه به بهبود این زمینه اما این مسئله به طور مناسب جای خود را باز نکرده است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر در سال ۱۹۴۸ گفت: سازمان ملل در اقدامی مناسب کامل ترین منشور حقوق بشر را نامه امام علی (ع) به مالک اشتر دانست. امام علی (ع) در این نامه خطاب به مالک اشتر می گوید حق ظلم کردن به هیچ کسی را نداری نه آن که مسلمان است و نه آن که مسلمان نیست.

وی افزود: حقوق بشر بهانه ای شد تا استکبار جهانی، سلطه، نفوذ و جنایات خود را به نام حقوق بشر و دفاع از دموکراسی انجام می دهند.

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: سرنگونی هواپیما مسافربری ایران و کشته شدن ۲۰۰ نفر و پس از آن اهدای مدال شجاعت به فرمانده آن ناو، ممنوعیت حجاب در فرانسه، تبعیض های بسیار نسبتی با حقوق بشر ندارد.

ایشان ادامه دادند: واقعیت حقوق بشر در احکام نورانی اسلام و پیامبر اکرم (ص) برای بشریت آورده است. رفع تبعیض نژادی می شود بلال حبشی موذن پیامبر، رفع تبعیض قومی می شود سلمان فارسی از ایران که مقام "منا اهل البیت" را کسب می کند.

وی افزود: جامعه بشری باید به این سو که رهبر انقلاب فرموده است یک حرکت معنوی در غرب شروع شده است که به جز ایمان آوردن به اسلام ناب نمی تواند این عطش را فرو نشاند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به نامه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی گفت: ایشان در این نامه فرموده اند رنج انسان ها مایه اندوه است هرکجا که باشد. هیچ کس راضی نیست مظلومی کشته شود چه در پاریس باشد چه در عراق و فلسطین و ... . این حرکت های تروریستی حاصل جنایات آمریکا است

وی افزود: رهبر انقلاب در ادامه گفتند نباید تروریسم را به خوب و بد تقسیم کرد. آن تروریسمی که بخواهد با مردمی که به دنبال آزادی و کرامت خود هستند بجنگد تروریسم خوب است اما آنی که بخواهد در برابر قدرت های استکباری بایستد می شود تروریسم بد.

رهبر انقلاب در این نامه نوشتند: تحمیل فرهنگ غرب یک خشونت پنهان است. مولفه های فرهنگ غرب پرخاشگری و بی بند و باری های اخلاقی است.

حجت الاسلام حسن زاده افزود: نباید با وجود این همه شبکه های ماهواره ای اجازه نفوذ شیطان به خانه هایمان را بدهیم. این بی بند و باری اخلاقی جز فروپاشی خانواده نتیجه ای ندارد.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان بسیج گفت: فرمایشات مهم رهبر انقلاب در این دیدار در خصوص پروژه نفوذ، فرمایشات یکماه و دوماه نیست و باید همه ی مسئولان نظام این موضوع را توجه داشته باشند.

وی افزود: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند نفوذ فردی، نفوذ در خانه مسئولان است با زدن ماسک فرد مومن و انقلابی برای انجام کارهای خود است. هدف نفوذ نخبگان، مسئولان و مدیران هستند.

حجت الاسلام حسن زاده خاطرنشان کردند: اولین گام در نفوذ بزک کردن چهره آمریکا است. آمریکا همان شیطان بزرگی است که حضرت امام فرمودند.

وی افزود: دلسوزان باید شیوه های جدید آمریکای خبیث را بشناسند و به مردم معرفی کنند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به اربعین حسینی (ع) گفت: این اجتماع میلیونی اربعین افتخاری برای شیعه است. مهر، محبت و صمیمیت در اربعین موج میزند.

وی افزود: تمامی مردم استان در پذیرایی از زائران اربعین حسینی سنگ تمام گذاشتند. اربعین امسال آبرویی شد برای مردم استان خوزستان.

حسن زاده عنون کرد: هیچ کس نگران این نیست که یک شیعه در این زیارت اربعین شرکت کند و برای کشور خود ناامنی و آدم کشی ببرد.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به وضعیت جاده های استان گقت: راه های خوبی در استان خوزستان وجود ندارد و وضعیت راه ها در شأن استان خوزستان نیست.

وی افزود: مسئولان باید در یکسالی فرصتی که تا اربعین سال آینده دارند اینگونه زیرساخت ها را انجام دهند و نباید سه ماه مانده به اربعین مسئولان به فکر بیایند.

حجت الاسلام حسن زاده در پایان با اشاره به موضوع اجرای برجام گفت: همانگونه که تمامی مسئولان چه در وزارت امور خارجه و چه در شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی تاکید کردند شرط ادامه برجام، بسته شدن PMD است.

وی افزود: عزت ما در این قاطعیت است و هیچ وقت ما از قاطعیت ضرر نکرده ایم.


دریافت صوت خطبه اول

دریافت صوت خطبه دوم

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار