تابناک: باغ شهر نطنز شاید متفاوت ترین آب و هوا را در میان شهرستانهای استان داشته باشد،چراکه یک گوشه این شهرستان به کوه‌های کرکس ختم و سوی دیگر آن در پهنه کویر گسترده شده است.
کد خبر: ۱۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴ 13 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، نطنز با قرار گرفتن در دل کوه های کرکس یکی از شهرستان های دیدنی اصفهان است که همنشینی کوه و کویر و آفتاب را با زینت باغ های معروف این شهر در کنار هم دارد.

شهری که با 120 کیلومتر فاصله از اصفهان بین راه کاشان اصفهان و در میانه کوه ها رشد کرده است.

معروف شدن نطنز به "باغ شهر" سبب شده بود تا در طول سالیان همواره این شهر مقصد بسیاری از کاروان های تجاری و سیاحتی ای باشد که گذرشان به نطنز می افتاده است.

تحفه نطنز که در زبان عامه بسیار معروف است" گلابی" این شهرستان است که به سبب طعم و
شرایط آب و هوایی نطنز که این میوه را در دل خود پرورش می دهد، یکی از میوه های پرطرفدار سبد میوه ایرانی هاست.

باغ شهر نطنز شاید متفاوت ترین آب و هوا را در میان شهرستان های استان داشته باشد، چراکه یک گوشه این شهرستان به کوه های کرکس ختم و سوی دیگر آن در پهنه کویر گسترده شده است. اما به هر روی هردوی این مناطق شهرها و روستاهایی را در دل خود دارد که هریک به سبب تنوع پوشش گیاهی و آب و هوایی طرفداران خاص خود را دارد.

محمد و آقا علی عباس (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) از امامزادگان معروف و به نام ایران هستند که در شهر کویری بادرود نطنز دارای مرقدی باشکوه هستند که سالانه بسیار مورد ارادت و زیارت مردم ایران قرار می گیرد.

نطنز علاوه بر اینکه یکی از شهرستان های استان در بخش جاذبه های گردشگری مذهبی است، کوهستان زیبا و طبیعت متفاوت آن توانسته این شهرستان را مقصد بسیاری از گردشگران داخلی نماید.

آبشار طامه در دل کوهستان کرکس، آتشکده نطنز که در باغی معروف به نام باغ امام جمعه قرار دارد و قدمت آن به دوران ساسانی بازمیگردد، منطقه شکار ممنوع کرکس، منطقه تاریخی آریسمان، قلعه‌های رباط سنگ، گنبد باز بنایی ساخته شده بروی کوه های کرکس و بسیاری دیگر از جاذبه های تاریخی و طبیعی و نیز مذهبی این شهرستان را می توان گوشه ای از زیبایی های این شهرستان متفاوت اصفهان نام برد.


آتشکده نطنز







یکی از جالب ترین سوغاتی های مردم نطنز جوزغند است که هنوز هم از سوی خانم های این شهرستان در نراق تهیه می شود. این خوراکی خوش طعم ؛ یک هلوی خوش خوراک با مغز گردو و پودر قند و ادویه‌های معطر ایرانی است این ترکیب فوق العاده‌ای است که در نراق به نام جوزغند می‌شناسند و در بین رزمنده‌های جنگ به نارنجک لپی معروف بود.

البته گفتنی است که نراق شهری نزدیک نطنز و بین استان های اصفهان و مرکزی قرار دارد.

یکی از عالی ترین جاذبه های گردشگری و تاریخی نطنز محراب دو طبقه این شهر است که از آن به عنوان محراب دو طبقه جهان اسلام نیز یاد می شود.



محرابی که دارای گچبری منحصر به فرد و مزین به " لااله الا الله" و آیات قرآن و گل و نقش های کنده کاری شده بروی آن است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار