مدیرکل زندان های کرمانشاه با تاکید بر عزم جدی مسئولان در اجرای سیاست های کلان دستگاه قضایی، از کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲ 24 November 2015
مدیرکل زندان های کرمانشاه با تاکید بر عزم جدی مسئولان در اجرای سیاست های کلان دستگاه قضایی، از کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان در این استان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اژدر اسدبگی استفاده مناسب از ظرفیت های موجود، اعمال تاسیسات حقوقی جدید و تعیین مجازات های جایگزین حبس را راهکارهای قانونی تحقق این هدف توصیف و نقش موثر  فعالیت مددکاران اجتماعی  در برقراری تعاملات سازنده با قضات را تشریح کرد.

عضو شورای قضایی استان کرمانشاه تلاش برای بهبود وضعیت زندان ها و ارائه خدمات مطلوب اصلاحی و تربیتی به زندانیان و حمایت از خانواده آسیب پذیر آنان را تکلیف مهم مدیران و کارکنان بخشهای مختلف زندان ها خواند و تداوم این رویکرد را نیازمند بهره گیری از رویکردهای علمی و تحول در نظام مدیریتی زندان ها بیان کرد.

وی در سخنانی که در نشست اعضای شورای اداری زندان های استان مطرح کرد، دیدگاههای رئیس سازمان زندان ها با محوریت آینده نگری و استفاده بهینه از آمار و اطلاعات را در دستیابی به اهداف سازمانی مهم دانست و افزود: تمرکز بر امکانات، بودجه و اعتبارت به جای توجه به معیارهای ارزشی مانع پیشبرد و تعالی اهداف است.

اسدبگی همچنین اظهارکرد: نقش‌آفرینی مدیران و کارکنان زندان ها در هر شرایطی راهگشای برون رفت از مشکلات است.

مدیرکل زندان های استان حفظ حقوق شهروندی زندانیان، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ارتقاء سلامت روحی و روانی و توسعه فعالیت های فرهنگی و اشتغال زندانیان را مورد تاکید قرار داد و نکات لازم در این رابطه را به مسئولان یادآور شد.

اسدبگی در ادامه عملکرد حوزه های مختلف زندان های استان را در طول سال جاری مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: عامل ارتقاء فعالیت های زندانبانی اسلامی کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان  است و در سایه تعامل بسیار خوب مسئولان ارشد قضایی استان آمار زندانیان کرمانشاه از ابتدای سال 94 تاکنون روبه کاهش  بوده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار