معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به ضرورت ارتقای جایگاه کتابداران در جامعه گفت: مطالعه نقش مهمی در مطالبه‌گری اقشار مختلف جامعه دارد.
کد خبر: ۱۳۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 19 November 2015
محمدعلی طالبی در همایش تجلیل از کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی استان یزد که به مناسبت هفته کتاب برگزار شد، با بیان اینکه چگونگی فعالیت کتابداران و مسئولان فرهنگی، نقش مهمی در ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی بین اقشار مختلف جامعه دارد، اظهار داشت: ارتقای فرهنگ عمومی در راستای انتخاب منابع علمی در کتابخانه‌ها ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی  واجتماعی استانداری یزد با اشاره به اهمیت نقش کتابداران در راستای ارتقای سرمایه‌های اجتماعی جامعه گفت: مسئولیت اجتماعی به عنوان هدایت کننده افکار عمومی جامعه، از جمله ویژگی‌های شغل کتابداری است.

طالبی توجه ویژه به نوع برخورد، تعامل و راهنمایی کتابداران در کتابخانه‌ها را حائز اهمیت دانست بیان کرد: کتابداران به عنوان سفیران اطلاع رسانی در کتابخانه‌ها، نقش مهمی در ایجاد زمینه‌های مختلف مشارکت‌های عمومی اقشار جامعه در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه فضاهای فرهنگی، افزود: ایجاد زمینه های توسعه فضاهای فرهنگی به ویژه کتابخانه‌ها در روستاها به منظور ارتقای بیش از پیش حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ضروری است.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی به منظور ارتقای بینش سیاسی و فرهنگی جامعه تصریح کرد: دستیابی به مشارکت حداکثری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، از جمله انتظارات نظام انقلاب اسلامی ایران در عصر امروز است.

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری یزد نقش مطالعه در مطالبات مردمی را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: ارتقای جایگاه کتابداران به عنوان موثرترین قشر فرهنگی در جامعه ضروری است.

طالبی ترویج فرهنگ کتابخوانی را از جمله رسالت‌های فرهنگی مسئولان در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: مطالعه نقش مهمی در آگاه‌سازی و مطالبه‌گری افکار عمومی اقشار مختلف جامعه دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار